Skip to main content

Beste community,

 

Tijdens onze vakantie had ik netjes roaming uitgezet (en data stond helemaal uit). Toen we van het schip afgingen kreeg ik zoals verwacht een SMS met welkom in Engeland, je kunt je bundel normaal gebruiken (het gebruikelijke). Maar toen ik data en roaming aan heb gezet kreeg ik meteen op het zone 4 zee tarief roaming kosten. Ik heb snel roaming uitgezet maar het zijn toch hoge kosten. Ik snap dat roaming geld kost en kan mij ook voorstellen dat mijn telefoon nog niet een normaal netwerk paaltje had gevonden, maar hoe moet ik dan weten wanneer ik roaming aan kan zetten zonder extra kosten?

 

Alvast bedankt!

Hoi @tomvh Wat ontzettend balen van die extra roaming kosten zeg! Hoogstwaarschijnlijk staat jouw telefoon ingesteld op automatisch netwerk selectie en hierdoor is jouw telefoon zonder dat jij het doorhad verbonden met een satelliet op zee. Mijn advies is om op zee altijd je data roaming uit te zetten of handmatig zelf een EU netwerk te selecteren zodat dit niet nog een keer kan gebeuren. Bericht jij mij via een privebericht? Graag ontvang ik hier jouw naam, adres, geboortedatum en teleofonnummer. Hartelijk dank alvast! 

 

Neem ook een kijkje op dit topic over zorgeloos op vakantie met jouw Ben abonnement.


Reageer