Beantwoord

Geen 3G of 4G in buitenland, alleen Edge

  • 10 August 2023
  • 6 reacties
  • 46 keer bekeken

Ik heb in het buitenland geen internet. Alleen Edge. Al twee keer gebeld met de klantenservice en een mail gestuurd 3 dagen geleden. Nog geen antwoord.

Alle instellingen van de telefoon staan goed. Als ik de simkaart verwissel met een andere telefoon die gewoon via Ben op 4G is aangemeld, krijgt deze ook alleen Edge.

De klantenservice heeft ook de sim kaart al gereset. Dit heeft ook niet geholpen.

Het gekke is dat ik in sommige landen wel 4G ontvang. In Duitsland alleen Edge, dan in Oostenrijk wel 4G en in Italië alleen Edge.

Graag jullie reactie want dit is wel heel lastig aangezien ik mijn tel. ook als routeplanner gebruik.

icon

Beste antwoord door mburgmeijer 15 August 2023, 20:29

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @mburgmeijer! Wat vervelend dat je geen optimaal bereik hebt in het buitenland. Vaak ligt het ook wel aan de omgeving. Heb je al geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren? Voor Italie kun je het beste verbinding maken met Wind Tre of TIM. 

Dank voor je antwoord. Als ik TIM selecteer als netwerk krijg ik geen verbinding met dit netwerk. Dochter met dezelfde iphone XS krijgt wel gewoon verbinding terwijl ze hier tegenover mij zit.

Geduld is een schone zaak. Uiteindelijke 4G verbinding en het werkt nu. Het lijkt erop dat iphones wat hardnekkig zijn in de automatische netwerkkeuze.

Reputatie 5
Badge +6

Nou in ieder geval superfijn dat het is gelukt! Heb je verbinding kunnen krijgen met TIM?

Hoi @mburgmeijer! Wat vervelend dat je geen optimaal bereik hebt in het buitenland. Vaak ligt het ook wel aan de omgeving. Heb je al geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren? Voor Italie kun je het beste verbinding maken met Wind Tre of TIM. 

 

Ik zit hier op het WINDTRE netwerk en dat werkt goed hier in Noord Italië.

Reputatie 4
Badge +1

Bedankt voor de tip @mburgmeijer  🙏🏼

Reageer