Beantwoord

Geen 4G in het buitenland

  • 21 July 2019
  • 14 reacties
  • 638 keer bekeken

Ik heb sinds 2016 een abonnement bij BEN en heb al meerdere jaren geen 4G in het buitenland terwijl anderen dat wel hebben, in Nederland heb ik wel 4G Extra Snel dus daar kan het niet aan liggen. Hij verbind 1 seconde met 4g maar valt vrijwel direct terug op 3G, ik vroeg mij af of ik hier iets aan kon doen.

Mvg,
robertliek
icon

Beste antwoord door Romy 22 July 2019, 16:10

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hi Robert. Dat is vervelend. Heb je jouw 4G optie wel aanstaan? Het kan zijn dat het gastnetwerk van Ben geen 4G ondersteunt. Dit kun je altijd bekijken via onze buitenland pagina.
Ik heb 4G aan en anderen die op hetzelfde netwerk zitten hebben wel 4G ik geloof dat dit aan Ben ligt
Graag zou ik een reset van mn simkaart hebben om te kijken of dit wel werkt
Reputatie 5
Badge +9
Het kan zijn dat Ben andere afspraken heeft gemaakt met buitenlandse zendmasten. Je kan dit nakijken in de buitenland pagina. Als je mij verteld om welk land het gaat, dan kijk ik even met je mee.
Ik zit in Spanje en op de buitenland pagina staat dat 4G LTE ondersteund word
Reputatie 5
Badge +9
Bedankt voor jouw informatie. Ik heb de simkaart gereset. Je kunt het over een kwartier opnieuw proberen, laat me vooral even weten of dit werkt!
Bedankt voor jouw informatie. Ik heb de simkaart gereset. Je kunt het over een kwartier opnieuw proberen, laat me vooral even weten of dit werkt!
Hoi Romy, helaas krijg ik 4G nog steeds niet werkend op het Orange netwerk, is er iets anders wat hier voor gedaan kan worden?
Reputatie 5
Badge +9
Hi Robert. Ik heb jou verder geholpen in dit topic.
Hi Romy,

Laten we inhoudelijk verder gaan in dit topic en je antwoord in het andere topic maar zo laten.

Ik hoor graag je reactie op mijn probleem zodat dit opgelost kan worden.

Bedankt !
Reputatie 5
Badge +9
Hi @robertliek. Ik kan me voorstellen dat je niet altijd iedere vraag kan plaatsen welke gesteld wordt, maar sommige vragen (zoals in welk land je verblijft) zijn wel belangrijk om te stellen. Het kan wel zijn dat andere mensen wel 4G ervaren, maar niet iedere provider heeft dezelfde afspraken met zendmasten in het buitenland. Vandaar mijn vraag. Het is wel erg vervelend dat je na verschillende stappen nog steeds geen 4G kan gebruiken op jouw vakantie, kun je eens verbinden met de netwerken Xfera of Movistar? Ik zie dat deze ook 4G aan bieden. Mocht dat niet werken wil ik je vragen een kruistest uit te voeren. Dit doe je door jouw simkaart in een ander toestel uit te proberen en een andere simkaart in jouw toestel. Ik hoor graag wat de uitkomst is.
Ik heb een kruistest gedaan en ik krijg wel 4G op mijn toestel met een andere simkaart maar de andere krijgt alleen 3G met mijn simkaart, ik denk dat het aan mijn simkaart ligt.
Reputatie 5
Badge +9
Bedankt voor jouw informatie. Wat super onhandig dat niets lijkt te werken. Ik heb nu een grote reset uitgevoerd op de simkaart. Je kunt jouw toestel over een kwartier nogmaals herstarten. Probeer ook nog eens jouw 4G optie in het toestel aan en uit te zetten in combinatie met de vliegtuigstand. Mocht dit niet werken, ben ik bang dat je een andere simkaart nodig hebt.
Hoi Romy, bedankt voor de grote reset, mijn 4G werkt nu wel, fijn dat dit is opgelost bedankt voor je hulp.

mvg, robertliek
Reputatie 5
Badge +9
Hi! Wat fijn om te horen. Ik wens je veel plezier met je abonnement en nog een mooie tijd in Spanje!

Reageer