Hallo!
Kan je niet bellen of gebeld worden? In de meeste gevallen kan je het probleem zelf verhelpen gelukkig! Kijk even met me mee naar dit stappenplan hieronder.
Stap 1: Zet je mobiele telefoon even uit- en aan zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met het netwerk.
Stap 2: Doe een kruistest met je simkaart. Dit doe je door de simkaart kort even in een andere telefoon te testen. Zo weten we of het aan de telefoon zelf ligt of aan de simkaart. Werkt de simkaart dan wel? Dan is het handig om ook gelijk de instellingen op je telefoon na te kijken. Dit kan via hier.
Stap 3: Kijk op de dekkingskaart wat de dekking is, en of er storingen of werkzaamheden worden uitgevoerd. Is de dekking niet optimaal? Geef dit via de dekkingskaart door door een melding hiervan te maken via e grijze knop.
Stap 4: Het kan zijn dat er misschien nog een factuur openstaat en dat je hierdoor een blokkade hebt. Kijk in jouw Ik Ben omgeving of alles betaald is. Kijk ook of je een e-mail hierover hebt ontvangen.
Stap 5: Is je belbundel misschien op? Kijk of je een waarschuw sms hebt ontvangen van 80% of 100% verbruik. Het kan zijn dat je deze gemist hebt.
Stap 6: Is je simkaart al wel actief? Misschien ben je nog niet volledig overstapt (nummerbehoud) naar Ben of is je nieuwe abonnement nog niet gestart. Kijk in je mail op welke datum dit precies is.
Stap 7: Kijk of er per ongeluk nog een doorschakeling zit op je telefoon. Wanneer je ##002# belt worden alle doorschakelingen van je mobiele telefoon verwijderd.
Stap 8: Staat de niet-storen functie misschien aan? Via de instellingen van je telefoon kan je deze uitzetten.
Helpen al deze stappen niet of kom je er niet uit? Laat dan een reactie achter, dan kijk ik graag met je mee! Of bericht ons via www.ben.nl/service/contact