De Ben community naar Odido
Hier kun je met van alles en nog wat terecht!
Recent actief
De app van de week is deze week Peak - Brain training geworden. Deze app zorgt er voor dat jij door middel van een aantal mini games iedere dag jouw brein weer kan triggeren. Saai? Nee, absoluut niet! Wanneer je de app voor het eerst installeert kun je zelf aangeven welke delen jij wilt trainen en welke niet. Hierna ontwikkelt de app een training voor je. Iedere dag staat er weer een verse hersenkraker voor je klaar. Ik zelf ben niet van de games op mijn mobiel. Ik heb er een aantal, maar eigenlijk kijk ik er nooit naar om. Peak heb ik overigens wel lang gebruikt, maar na een streak van 86 dagen op rij was ik het ineens zat. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn twijfels heb bij het 'train je brain' gedeelte, maar het is zeker een leuke app. Niet alleen voor de best wel toffe mini games, maar ook omdat je jouw vrienden kan uitdagen. Kun je eindelijk laten zien dat jij de 'slimste' bent. Heb jij ervaring met Peak? Of ben je niet weg te slaan van een andere game? Laat het me vooral weten!D
Laten we deze week beginnen met een populaire app namelijk Snapchat. Wie kent het nou niet? De app is ontwikkeld om mensen de gelegenheid te bieden om zichzelf uit te drukken, in het moment te leven en samen plezier te hebben. Snapchat biedt verschillende creatieve tools aan die je kunt gebruiken bij het maken van foto's of video's. Je kunt je foto of video opvrolijken met communityfilters, filters of lenzen. Je hebt vast wel een keer iemand zien voorbij komen met een hondjesfilter Sinds kort is het ook mogelijk om zelf je eigen filter of lenzen te personaliseren. De app geeft je dus ook de mogelijkheid om je creativiteit te uiten. Hoe leuk is dat? Persoonlijk geniet ik van Snapchat. Het gebruik van lenzen vind ik het leukst. Heb jij ook een Snapchat account? Laat mij dan hieronder weten welke filter of lenzen je het leukst vindt. Bekijk hier al onze apps die we al eens behandeld hebben!
De dag is nog lang niet voorbij en je telefoon geeft 20% aan en er is geen oplader in de buurt, fantastisch. Hoe ga je deze dag nog doorkomen. Want eerlijk is eerlijk een leven zonder smartphone kan niemand zich meer voorstellen. Hieronder een paar tips om de dag door te komen met een bijna lege batterij. Zet WIFI uit als je deze niet nodig hebt. WIFI zorgt er voor dat je batterij extra snel leeg gaat. Dit komt doordat de WIFI functie constant aan het zoeken is naar de mogelijkheid om verbinding te maken, dit heeft invloed op de batterij. Als je de WIFI functie uitzet zal je batterij het langer volhouden. Zet de helderheid van je telefoon op automatisch. Als je de helderheid van je scherm op automatisch zet dan gaat de helderheid automatisch naar beneden als je in een ruimte bent waar je geen volledig verlicht beeldscherm nodig hebt. Als de helderheid laag is hoeft de batterij minder hard te werken waardoor de batterij langer mee gaat. Laat je smartphone niet warm worden. Als je s
We kennen het probleem allemaal wel. Je wilt net dat leuke filmpje laten zien aan je vriend/vriendin, maar je toestel is zo ontzettend traag dat je uiteindelijk zegt: “Laat maar zitten!”. Zonde natuurlijk. Er is niets zo storend als een trage mobiele telefoon. Maar, wat kun je daar nou aan doen? Up to date Op bijna alle toestellen is het automatisch verversen van apps ingeschakeld. Hierdoor wordt alle nieuwe informatie automatisch ingeladen in jouw apps. Super om up to date te zijn wat betreft de vijfde verjaardag van het zusje van de buuf, minder super dat jouw toestel hier traag van wordt. Ik kan me voorstellen dat je deze optie per direct wilt uitschakelen. Hoe doe je dat? Nou, zo: iPhone: Instellingen > Algemeen > Ververs op achtergrond > Schakel apps uit. Nieuwe gegevens worden dan alleen opgehaald wanneer je de app opstart of opent Android: Instellingen > Batterij & energiebesparing > Spaarstand. Hier vink je ‘Apps beperken op achtergrond’ aan. Offline time Je toestel
Iedereen gaat met de tijd mee. Zo moest ik vroeger van mijn moeder tijdens het pinnen mijn handen boven de cijfers houden die ik intoetste zodat niemand mee kon kijken en nu vertel ik haar dat ze geen geld moet over maken naar onbekende via Whatsapp. Alhoewel ik mijn moeder dat niet echt hoef uit te leggen, zijn er genoeg dupeerde die wel voor deze ontzettend sluwe truuk vallen. Zeker de afgelopen jaren lijkt deze manier van oplichten steeds populairder te zijn geworden. Je krijgt een Whatsapp berichtje van een onbekend telefoonnummer. De persoon aan de andere kant geeft aan een dichtbij familie lid te zijn met een nieuw telefoonnummer en knoopt een kort persoonlijk gesprekje met je aan. Na het koetjes en kalfjes gesprek vraagt de persoon of je even te hulp kan schieten. De persoon die zich voordoet als iemand die je kent geeft namelijk aan in problemen te verkeren. Er moeten rekening betaald worden, maar internet bankieren werkt niet. Of je het binnen een uur kunt voorschieten en j
Van harte gefeliciteerd BEN. En nog vele mobiele jaren toegewenst. Groet Richard. Hoeraaaaaa
In 1922 werd in Ede de ENKA gebouwd. Deze fabriek was bijna een eeuw lang de grootste werkgever van Ede. De naam Enka is afkomstig van de letters N en K van de N.V. Nederlandsche Kunstzijdefabriek. In 2003 is de fabriek gesloten. KunstzijdeIn het midden van de negentiende eeuw nam de vraag naar textiel toe. De stoffen die werden gebruikt voor de vervaardiging van textiel waren duur. Daarom zochten wetenschappers een goed en goedkoop alternatief. De uitvinding van kunstzijde aan het einde van de negentiende eeuw was de oplossing voor het probleem. In 1911 werd in Arnhem een kunstzijdefabriek gevestigd. De vraag naar het product werd zo groot, dat in Ede in 1922 de tweede kunstzijdefabriek werd geopend. Vestigingsplaats EdeDe oprichter van de fabriek, de heer J.C. Hartogs, had een aantal goede redenen om zijn tweede vestiging in Ede te bouwen. In de eerste plaats was in Ede goed grondwater aanwezig. Dat was voor de productie van kunstzijde erg belangrijk. Daarnaast was de bouwgrond in
Ben reclame, Long time a goooooo!
Is 's nachts je telefoon opladen gevaarlijk? Ontploft je toestel wanneer je een namaak oplader gebruikt? Waarom gaat mijn batterij snel leeg? Er zijn veel vragen omtrent het gebruik van je mobiele beste vriend. Hier zijn de antwoorden. Waarom ging mijn oude Nokia wel 10 dagen mee qua batterij duur en mijn nieuwe toestel nog geen 18 uur?Nieuwere mobiele telefoons hebben een stuk meer functionaliteit dan oudere toestellen. Zo heb je tegenwoordig enorm veel apps of games die jouw toestel kan dragen, maar deze kosten je ook veel batterij. Verder zijn smartphones ver ontwikkeld in beeldkwaliteit wat een stuk aangenamer is voor je ogen, maar minder optimaal voor de duur van je batterij. Klopt het dat ik mijn nieuwe toestel eerst helemaal moet laten leeg lopen voordat ik deze aan de lader leg?Fabel!!!! Dit is natuurlijk niet nodig. Het is overigens wel verstandig om hem de eerste keer voor 100% op te laten laden. Daarna is dit niet meer nodig. Gaat mijn toestel eerder stuk wanneer ik hem d
De Tikkie app is een razend populaire app. Volgens bedenker ABN Amro heeft Tikkie inmiddels 2 miljoen gebruikers, doordat Tikkie zo populair is is het voor internetcriminelen natuurlijk zeer aantrekkelijk om mensen op te lichten via de App. Dat oplichten wordt vooral via de verkoopsite Marktplaats gedaan. De oplichters doen zich voor als geïnteresseerde kopers en vragen of de verkoper een betaling van 0,01 cent wilt doen zodat zij zeker weten dat zij geld over maken naar het juiste rekeningnummer. Vervolgens stuurt de oplichter een neppe Tikkie link via WhatsApp. Als de verkoper hier zijn rekeningnummer en pincode invult kan de oplichter met gemak de bankrekening van het slachtoffer leeg trekken. Tips om fraude te voorkomen: Check altijd de URL/Link als je een betaalverzoek krijgt. Contoleer deze goed! Doe nooit een 0,01 cent betaling naar iemand die je niet kent. Ben je slachtoffer geworden van internet fraude? Neem dan altijd contact op met je bank en doe aangiften bij
De app van deze week is Discord! Discord is een app waarmee je gratis online kan chatten en bellen. Het is eigenlijk een soort Skype, wat automatisch tot de vraag leidt: wat zijn de verschillen tussen Discord en Skype? Discord is specifiek gericht op gamers die met elkaar willen communiceren tijdens en over het gamen. Daarom heeft de Discord-applicatie allerlei specifieke voordelen zoals een zeer heldere voice-chat en het is veel meer ‘light-weight’ dan Skype waardoor het soepeler werkt. Discord is natuurlijk ook te gebruiken op je mobiel. Ook kun je je inschrijven voor verschillende sub-categorieën. Zo kun je bijvoorbeeld op internet zoeken naar ‘Discord channel Fortnite’ een app die we eerder besproken als app van de week. Vervolgens kun je via een link toegevoegd worden met andere gebruikers in het Fortnite channel en chatten of bellen met mensen met dezelfde interesses. Naast Fortnite heb je nog duizenden andere sub-categorieën wat deze app zo divers maakt. Ik moet eerlijk zeggen d
Huawei word in sommige landen geboycot. Ja mensen het moet niet gekker worden! Maar Huawei maakt voor heeeeeeeeel veel mensen data verkeer mogelijk ook voor jouw telefoon! Maar wat als.........ze Huawei in Nederland ook willen boycotten? Ik moet er niet aan denken! Lees hier meer: Klik hier, en lees meer! Huawei maakt het nu nog possible! Maar als we Huawei gaan verbannen tja wat dan?
De app van deze week is geworden: Snappcar! Bedankt Kim voor de tip. We gaan ons deze week verdiepen in het (ver)huren van auto’s! De app én website bestaat sinds oktober 2011 en is sinds dien alleen maar groter en groter geworden. Je kan dit platform gebruiken wanneer je zelf een auto nodig hebt of wilt verhuren. Het concept is oorspronkelijk van de grond gekomen dankzij crowdfunding, er werd door publiek ruim een half miljoen geïnvesteerd! Veel mensen zagen dus potentie in dit idee, en terecht. De applicatie is een uitkomst voor mensen die geen auto bezitten, maar zich wel eens in een situatie bevinden waarin een auto een uitkomst kan bieden. Of wanneer je zelf een auto bezit, maar deze niet altijd gebruikt. Autobezitters kunnen dus hun auto verhuren aan derden. Hierbij vragen zij een financiële vergoeding. Deze vergoeding is niet alleen noodzakelijk voor de aanbieder, maar ook voor Snappcar. Zij zorgen voor een tijdelijke verzekering vanuit henzelf wanneer de auto in bruikleen is. H
Ondertussen ergens op de Veluwe.... Ede het stadje met bos en heide, met dorpse en stadse trekken. Misschien weet u het niet maar ik kom uit Ede, nou ja daar woon ik nu al ruim twintig jaar. Ben geboren in Wageningen. Maar ben op een gegeven moment gaan verhuizen naar ede. En heb daar geen spijt van, het is hier lekker relax, en er is hier veel #LoveEde. Ik ben tegenwoordig ook bestuurslid van een bewonerscommissie. Want de buurt waar ik nu al ruim 13 jaar woon wordt gerenoveerd en een deel komt nieuwbouw. Al vanaf 2013 heb ik een Facebookpagina over mijn buurtje, de Kolkakkerbuurt. Via deze pagina kan je het wel en wee volgen. Ook hou ik de renovatie nauwlettend in het oog en plaats regelmatig updates. Ik woon nu tijdelijk buiten de Kolkakkerbuurt, maar ik ga terug zodra de nieuwbouw klaar is. Neem gerust een een kijkje op mijn pagina via de link hieronder: Link Kolkakkerbuurt Facebookpagina Als je de pagina liked dan blijf je automatisch op de hoogte! Groet Ri
Naast een verbod van de smartphone in de auto, is minister Schultz nu ook bezig met een smartphoneverbod op de fiets. Ik ben voor! Wat denk jij?
Ja ja, het is weer bijna zover. De zomervakantie staat weer voor de deur! Een periode waar we vaak allemaal stiekem enorm naar uitkijken. Mooi weer, de kinderen vrij van school, zelf misschien ook wat snipperdagen. Kortom, alle ingrediënten om er lekker op uit te trekken 😃 Of je nou op vakantie naar het buitenland gaat of niet, ook thuis in eigen land is genoeg te zien en te beleven. Nou is ons kleine kikkerlandje natuurlijk niet zo gek groot maar dat biedt ook zeker zo z'n voordelen. Je reist zo wat makkelijker het land door om de pracht van eigen land te kunnen bewonderen. En daar ben ik nou net zo benieuwd naar. Welke mooie plekjes in Nederland mogen écht niet overgeslagen worden? Ik ben ont-zet-tend benieuwd naar jullie tips en verhalen!
JAA! Na een jaar gewacht te hebben is het mollenseizoen met Jan, Olcay en Ruben officieel tot zijn einde gekomen. Even een korte samenvatting van dat seizoen: mollenstreek van Jan, mollenstreek van Jan, mollenstreek van Jan, mollenstreek van Jan, Ruben doet iets klungeligs. My gut feeling: Ruben is de mol! Ja, vorig jaar zat ik er naast. Maar, new year, new me. Waar moet ik beginnen? De aflevering is nog niet begonnen en ik krijg al vette heimwee naar Art Rooijakkers. Dit programma presenteerde hij goed en ik ben een beetje een fan girl geworden wat betreft Art. Maar, niet getreurd voor mij, we gaan verder met Rik van de Westelaken. En hij lijkt het best wel ok te doen. De kandidaten kunnen voor de eerste proef 10 vrijstellingen verdienen. De opdracht is simpel, er liggen 15 kisten in het water, waarvan 10 een vrijstelling bevatten. Hoe meer kisten er gepakt worden, hoe groter de kans wordt dat iedereen een vrijstelling verdiend. De tactiek wordt besproken en de groep gaat le
Lekker vouwen en schuiven met je smartphone. Zie jij jezelf dit al doen? LG zet ons aan het vouwen en schuiven.
Hi Ben'ers, Thank god it's friday! Om de week leuk af te sluiten heb ik besloten mijn eerste topic te schrijven. En wat leest nou lekkerder door op de vrijmibo dan aan de lopende band zoetsappige roddels over niets minder dan Expeditie Robinson 2018? Laten we bij het begin beginnen. Het is augustus en de zomer komt zo'n beetje tot zijn einde. Jammer, maar stiekem ook weer niet zó erg. Alle series en leuke TV programma's gaan weer van start. Ik zelf ben een erg loyale kijker. Ik volg structureel ieder jaar de Expeditie, Holland's Next Top Model en Wie is de mol?. Gelukkig zijn mijn vrienden nog grotere fans van deze programma's dan ik en discussieren we iedere week de hele godganse avond over wie de volgende eliminatie ronde niet gaat overleven. Jammer genoeg heeft ons wekelijkse hype-elkaar-helemaal-op-voor-de-komende-eilandraad momentje de afgelopen tijd plaats moeten maken voor een klaag uurtje. Want eerlijk is eerlijk. Wat een seizoen. Anticlimax na anticlimax. En dan
De zomervakantie staat weer voor de deur, de koffers kunnen weer ingepakt worden :D Ikzelf ga deze zomer 15 dagen naar Kos, (Griekenland) heerlijk bakken in de zon en genieten van het heerlijke Griekse eten 🆒 Waar ga jij heen deze zomer?
Melding ''google is gestopt''. Hoe kan ik dit verhelpen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.