Skip to main content

Het originele topic is gesloten, daarom start ik deze conversatie. Hoe is dat trouwens mogelijk als het proces nog loopt?

Ik gebruik een aantal Ben.nl accounts voor mijn familieleden.

Ik betaal, dus ik gebruik voor elk account hetzelfde e mailadres.

Waar ik het over wil hebben is;

  • Hoe het mogelijk is dat Ben zonder overleg een gebruiksnaam wijzigt. Ik heb dit nog nooit meegemaakt.
  • Hoe het mogelijk is dat er geen check is op het vaker voorkomen van een emailadres voordat een gebruikersnaam wordt gewijzigd. Wat een ellende was het geweest als al mijn accounts op hetzelfde moment waren gewijzigd naar dezelfde gebruikersnaam.
  • Hoe Ben denkt dat een account beter is beveiligd als de gebruikersnaam wordt gewijzigd. Deze vraag is ook in het originele topic gesteld, maar niet beantwoord.

Het moge duidelijk zijn dat ik erg ontevreden ben over deze actie en de gebrekkige mogelijkheid tot reageren.

Stelletje klaplopers. Is er überhaupt wel iemand van Ben die dit forum in de gaten houdt?

Vandaag dus weer een email dat een volgend account ongevraagd is gewijzigd.

Ik verwacht geen reactie meer en zal voor alle accounts de nutteloze actie van gebruikersnaam terug veranderen voor lief nemen. Hopelijk voordat er twee accounts tegelijk worden omgezet.


Hoi @ZingendeBoom  Hartelijk dank voor het openen van dit topic. Sorry nog voor de late reactie. 🌷 Ben heeft na goed te hebben overwogen toch besloten om om de gebruiksnaam te wijzigen, hier ben jij als klant ook netjes over geinfomeerd. Jij kan met meerdere Ben abonnementen op jouw naam gewoon hetzelfde e-mailadres gebruiken, dat is verder geen enkel probleem. Het eerste account/nummer krijgt automatisch het e-mailadres als gebruikersnaam, de andere nummers krijgen per aansluiting/account ook een andere gebruikersnaam. Je kan er ook voor kiezen om alle abonnementen gewoon op één en dezelfde klantenkaart te zetten zodat je met één gebruikersnaam en wachtwoord hoeft in te loggen. Misschien zou je dit willen overwegen om het voor jou wat makkelijker te maken? 


Hallo Fatima,

Bedankt voor je antwoord. 🌷

Ik heb mijn emails van @ben.nl nagekeken tot mei 2023, maar er wordt niets gemeld over deze actie. Dus voor mij was dit een verrassing. Aan het vorige topic te zien, was ik niet de enige.

Ik ben blij dat je alle voordelen opnoemt, maar die had ik liever van te voren gekregen. En ik had dus ook liever een opt-in of desnoods een opt-out optie gehad.

Nu blijft nog steeds mijn laatste punt over;

“Ben heeft na goed te hebben overwogen toch besloten”. Mogen wij misschien ook weten welke punten zijn overwogen en waar blijkbaar voor Ben het punt ‘beveiliging’ de doorslag heeft gegeven?


Reageer