Beantwoord

4G Router wil niet verbinden met Satel server

  • 2 February 2021
  • 1 reactie
  • 198 keer bekeken

Hoi allen,

In een verenigingsgebouw is geen internet beschikbaar. Ik heb daarom een MR-600 van TP-Link aangeschaft. Daarnaast heb ik bij Ben een Sim-only aangeschaft. Vervolgens heb ik de voorgeschreven installatieprocedure uitgevoerd waarna ik een werkende 4G / Internet verbinding had. 

In het gebouw is vervolgens een nieuw alarmsysteem van Satel geïnstalleerd. Het alarm is bekabeld verbonden met de MR-600.

Het alarm verkrijgt via DHCP een IP adres en kan vervolgens zelf de datum en tijd ophalen. Internet werkt dus.

Het alarm probeert vervolgens verbinding te maken met de server van Satel. Hierdoor kan het alarm oa. push berichten versturen. Deze verbinding mislukt. Volgens de leverancier zou dat met restricties van het Ben netwerk te maken hebben. Welke restricties wordt echter niet duidelijk. De leverancier geeft aan ook zoiets met het KPN netwerk meegemaakt te hebben. Dit zou opgelost moeten worden met een andere APN die buiten de restricties omgaat.

En hier haak ik af. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

NB: Ik post deze vraag ook op het Ben forum.

icon

Beste antwoord door Jolijn 4 February 2021, 10:09

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +7

Goedemorgen @penningmeester50!

Ik heb even voor je nagevraagd hoe het zit, aangezien je onze simkaart nodig hebt voor het gebruik van je alarmsysteem. Als het nu niet lukt om verbinding te maken hiermee door onze restricties op de APN, kan dit helaas niet opgelost worden. Wij maken namelijk maar gebruik van 1 APN. Deze kun je dus niet wijzigen.

Hopelijk heb ik je zo meer informatie kunnen geven! Mocht je hierdoor geen gebruik gaan maken van het abonnement bij ons, raad ik je aan om contact op te nemen met onze klantenservice via een van deze contactmogelijkheden zodat we je verder kunnen helpen met een oplossing.

Reageer