Beantwoord

Geen netwerk in Frankrijk

  • 30 May 2023
  • 2 reacties
  • 56 keer bekeken

Beste BEN,

 

Ik verblijf momenteel in Frankrijk en heb geen netwerk (dus ik kan niet bellen en niet internetten). 10 dagen geleden reisde ik ook door Frankrijk en had ik hetzelfde probleem - in de tussentijd heb ik wel gewoon netwerk gehad in o.a. België en Italië.

 

Ik heb een aantal zaken gecheckt: dataroaming staat aan, het probleem doet zich voor bij zowel automatische netwerkselectie als handmatige, telefoon opnieuw opgestart, SIM-kaart opnieuw geplaatst, besturingssysteem (ik heb een Iphone 12) is up to date. Dit alles heeft geen effect.

 

Onder instellingen > algemeen > info > netwerk staat ‘telefoon niet toegestaan’. Aanbiedervergrendeling meldt ‘geen simaartb...’

 

Ik zie op de community meerdere posts met dit probleem, waarbij soms wordt gemeld dat de instellingen op de SIM-kaart niet goed staan. Zou dit het probleem kunnen zijn? Kunnen jullie mij helpen?

 

Groeten, Merijn

icon

Beste antwoord door Merve 31 May 2023, 12:55

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @merijnrijk! Goed dat je mij via deze weg benaderd. Ik help je hier graag mee verder. Vervelend zeg dat je geen bereik hebt in het buitenland. Ik kan me voorstellen dat je snel een oplossing wilt. Zou je mij in een privébericht jouw naam, 06-nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer kunnen doorgeven? Dan kijk ik de instellingen voor je na.

Reputatie 4
Badge +1

Hartelijk dank voor je gegevens @merijnrijk  Ik heb een reset gedaan op jouw simkaartinstellingen. Als jij kort jouw telefoon herstart, je data roaming aanzet en een Frans netwerk selecteert ( zie het aanbod op www.ben.nl/buitenland ) dan kan je weer bellen, gebeld worden en gebruik maken van 4G. Succes! 💙

Reageer