Skip to main content
Beantwoord

Poco X7 Pro – Zeer instabiel of geen mobiel internet

• December 3, 2025
  • 2 reacties
  • 18 keer bekeken

Hallo,

Ik ervaar al langere tijd problemen met mobiel internet op mijn Poco X7 Pro wanneer ik het Ben-netwerk gebruik. De verbinding is erg instabiel: ik heb steeds 1 à 2 seconden internet en daarna valt de dataverbinding meerdere minuten weg. Dit blijft zich herhalen.

Het opvallende is dat mijn telefoon in België wél volledig stabiel internet heeft, dus het lijkt niet aan het toestel zelf te liggen.

Wat ik zelf al heb geprobeerd:

• APN handmatig ingesteld op het officiële “internet” profiel

• VoLTE uitgeschakeld

• Netwerkmodus ingesteld op 4G/3G/2G

• APN-protocol geprobeerd op IPv4 én IPv4/IPv6

• Netwerkinstellingen volledig gereset

• Engineer menu gebruikt om “LTE only” in te stellen (maar dit springt na een reboot steeds terug naar GSM/WCDMA/LTE (PRL))

Het probleem blijft: 4G en 4G+ zijn zichtbaar, maar data valt voortdurend weg.

Omdat het probleem alleen optreedt op het Ben/T-Mobile netwerk binnen Nederland, vermoed ik dat het te maken heeft met een incompatibiliteit of netwerkprofiel (bijv. PRL, 4G+ / carrier aggregation, of IPv6-configuratie).

Zijn er meer gebruikers met dit probleem of kan Ben dit verder onderzoeken?
Alle tips of oplossingen zijn welkom, want mobiel internet is op dit moment vrijwel onbruikbaar.

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Steyanie

Hoi ​@Timvdh,

Wat vervelend dat je problemen hebt met mobiel internet. In de meeste gevallen kun je het probleem gelukkig zelf oplossen. Ik help je graag stap voor stap:

Stap 1: Controleer de instellingen van je telefoon
Doorloop de stap-voor-stap-instructie om te controleren of je telefoon goed is ingesteld voor mobiel internet.

Stap 2: Staat je telefoon op 4G ingesteld?
Controleer of je telefoon verbinding maakt via 3G of 4G. Dit kun je zien bij de netwerkinstellingen van je telefoon.

Stap 3: Mogelijke blokkade op je abonnement
Het kan zijn dat er een blokkade actief is, bijvoorbeeld omdat je je gebruikslimiet hebt bereikt of je internetbundel op is. Ik stuur hierover altijd een e-mail of sms. In die e-mail lees je ook hoe je de blokkade kunt verwijderen.

Het kan ook zijn dat je je Bewust Online limiet hebt bereikt, waardoor internet tijdelijk is geblokkeerd. Je kunt dit eenvoudig controleren en aanpassen in de Ben app.

Stap 5: Controleer de dekking op jouw locatie
Ga naar mijn dekkingskaart om te zien of er een storing of werkzaamheden zijn.
Is de dekking niet optimaal? Klik dan op onderstaande knop om het probleem aan mij door te geven. Ik onderzoek het graag voor je.

2 reacties

• Auteur
  • Ben op dreef
  • December 9, 2025

Joehoe??

Steyanie
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 12, 2025

Hoi ​@Timvdh,

Wat vervelend dat je problemen hebt met mobiel internet. In de meeste gevallen kun je het probleem gelukkig zelf oplossen. Ik help je graag stap voor stap:

Stap 1: Controleer de instellingen van je telefoon
Doorloop de stap-voor-stap-instructie om te controleren of je telefoon goed is ingesteld voor mobiel internet.

Stap 2: Staat je telefoon op 4G ingesteld?
Controleer of je telefoon verbinding maakt via 3G of 4G. Dit kun je zien bij de netwerkinstellingen van je telefoon.

Stap 3: Mogelijke blokkade op je abonnement
Het kan zijn dat er een blokkade actief is, bijvoorbeeld omdat je je gebruikslimiet hebt bereikt of je internetbundel op is. Ik stuur hierover altijd een e-mail of sms. In die e-mail lees je ook hoe je de blokkade kunt verwijderen.

Het kan ook zijn dat je je Bewust Online limiet hebt bereikt, waardoor internet tijdelijk is geblokkeerd. Je kunt dit eenvoudig controleren en aanpassen in de Ben app.

Stap 5: Controleer de dekking op jouw locatie
Ga naar mijn dekkingskaart om te zien of er een storing of werkzaamheden zijn.
Is de dekking niet optimaal? Klik dan op onderstaande knop om het probleem aan mij door te geven. Ik onderzoek het graag voor je.