Beantwoord

Bellen en internetten niet mogelijk in Frankrijk

  • 15 July 2023
  • 8 reacties
  • 104 keer bekeken

  • Ben op dreef
  • 4 reacties

Hallo,

ik ben onderweg naar frankrijk. In belgie geen probleem, daar had ik 4g en bellen. Zelfs nog welkomst sms gehad. 
nu in frankrijk, ik heb geen telefoon of internet verbinding. 
Dataroaming staat aan

netwerk selectie automatisch

mobiele data APN: internet.ben

nog lang niet aan mn tel en data limiet  

 

iemand enig idee hoe ik weer gebruik van mijn data en tel tegoed kan maken?

 

icon

Beste antwoord door Fatima 18 July 2023, 11:02

Bekijk origineel

8 reacties

Inmiddels spanje ingereden.  Daar werd het netwerk direct weer opgepakt. Probleem zit in frankrijk. Overigens anderen met BEN abonnement hebben geen probleem in frankrijk. 

Reputatie 4
Badge +1

Hoi  @MLH  Wat gek dat jij in Belgie en Spanje zonder problemen gebruik kan maken van een gastnetwerk, enkel in Frankrijk wilde het niet lukken. Omdat het niet aan jouw simkaart instellingen kan liggen kan het zijn dat er toch een tijdelijke storing  was op het Franse netwerk. Wat jij de volgende keer kan proberen is handmatig een ander Frans netwerk te selecteren om te kijken of je dan wel ontvangst hebt. Op www.ben.nl/buitenland kan je zien welke andere Franse netwerken jij kan selecteren. Kijk ook nog even naar dit topic hierover. Jij mag mij ook een privebericht sturen met jou naam, adres, geboortedatum en 06-nummer dan kijk ik verder met je mee. Ik wil jou een hele mooie vakantie wensen! 😎

Fatima,

ik had geprobeerd een ander netwerk te selecteren maar werkte niet  Zoals aangegeven waren er geen problemen met de andere 2 Ben abonnementen.  Ben benieuwd of terugweg zelfde probleem gaat geven  

nog altijd in spanje geen probleem. 
 

 

Reputatie 4
Badge +1

Wat gek dat het selecteren van een ander Frans netwerk niet lukt? Jouw simkaartinstellingen staan verder goed anders zou jij ook problemen ervaren in de andere twee EU landen. Ik wil uiteraard alsnog even een reset doen op jouw simkaartinstellingen als jij mij jouw gegevens stuurt @MLH Bedankt alvast! 

Beste Fatima,

weer in Frankrijk ….  Geen bereik, andere Ben gebruikers wel. 
welke gegevens heb je nodig voor een reset? Misschien wel handig, want volgende keer wanneer ik in frankrijk ben zal ik hetzelfde probleem hebben. 

Reputatie 4
Badge +1

Dat is flink balen weer @MLH  Zie mijn bericht van 18 juli 11.02 uur, hierin staat wat ik van jou nodig heb. Bedankt alvast! 🙏

Fatima,

Dank. Bericht verstuurd.  Zou het lukken het vandaag nog te doen. 
 

gr. 

Reputatie 4
Badge +1

Bedankt voor je gegevens!  @MLH   Ik heb een reset gedaan op jouw simkaartinstellingen en hiermee verwacht ik eigenlijk dat het probleem zich niet meer zal voordoen. Ik heb jou alvast een mail gestuurd met een stappenplan voor de volgende keer dat jij in Frankrijk bent. Erg sorry voor het ongemak! 💐

Reageer