Beantwoord

Kosten voor het gebruik maken van internet in Zwitserland

  • 12 February 2018
  • 3 reacties
  • 836 keer bekeken

Ik heb mb pauze aanstaan nou is het dan zo dat ik dan niet over mijn Bundel kan gaan nu ben ik op vakantie binnen de EU dat onder het zelfde tarief valt en ik krijg opeens een sms dat ik al 5 euro over mijn Bundel zit dus ik kijken op de site heb ik ten aller eerste mb pauze aanstaan maar heb ik ook nog 887 MB over van mijn MB extra
icon

Beste antwoord door Angelique 13 February 2018, 08:15

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Daan, het is natuurlijk nooit leuk om te zien dat er opeens extra kosten in rekening zijn gebracht terwijl jij, zoals je zelf al aangeeft, netjes de MB pauze aan hebt staan én een extra MB bundel hebt aangevraagd.

Om te zien wat er precies aan de hand is ben ik het systeem ingedoken. In het systeem zie ik dat je momenteel in Zwitserland zou zijn, klopt dit? Sinds 13 juni 2017 kun je in de EU (behalve in Zwitserland) bellen en mobiel internetten vanuit je bundel, op dezelfde manier en tegen dezelfde kosten als je dat nu gewend bent binnen Nederland. Voor het gebruik van je mobiele telefoon in Zwitserland (Zone 1) gelden er namelijk andere tarieven. Bekijk hier de geldende tarieven.

Om deze reden zijn er extra kosten buiten de bundel berekend voor het internetten in Zwitserland.
Ik zit momenteel een maand in Zwitserland dus dan heb ik aan mijn huidige bundel dus compleet niks? Ik betaal een maand internet dat ik niet kan gebruiken? + moet ik flink bijleggen als ik alsnog wil internetten. Beetje jammer dat er niks mogelijk om om tegen een vast tarief o.i.d. wel die MBs gewoon te gebruiken? of idd bundels.. Maar er is helemaal niks mogelijk???
Reputatie 5
Badge +9
Hi @noellebrouwer! Je kunt jouw bundels wel gewoon gebruiken. Echter krijg je een toeslag op de bundels. Dit kun je ook bekijken via www.ben.nl/buitenland. Je kunt eventueel een lokale simkaart aanschaffen om de kosten te beperken. Ik wens je wel veel plezier in Zwitserland.

Reageer