Beantwoord

Dekking mobiel internet

  • 27 februari 2020
  • 5 reacties
  • 376 keer bekeken

Sinds enkele weken is het 3G & HSDPA bereik en snelheid van BEN dramatisch afgenomen. Als ik mijn telefoon uit mijn broekzak vis heeft hij 90% van de tijd geen bereik, eenmaal in mijn hand na 30sec wel. Als ik dan eenmaal bereik heb is de snelheid ver onder van wat ik gewend ben de laatste jaren. Ik heb een onbeperkt 3G abonnement bij BEN waardoor 4G voor mij uitgesloten wordt. Ja ik kan een nieuw 4G abonnement afsluiten maar dat is behoorlijk duurder en 3G voldeed en voldoet voor mij prima. Daarnaast vindt ik dat BEN een leveringsverplichting heeft zoals die is afgesloten op mijn abonnement, als daar niet meer aan voldaan wordt of kan worden dan verwacht ik dat ze daar proactief mee omgaan.

Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring?

icon

Beste antwoord door Romy 28 februari 2020, 11:53

Hi Dennis. Bedankt voor jouw terugkoppeling! Kun je misschien deze stappen eens volgen? Mocht dat niet werken kun je via stap 4 een probleem doorgeven op de dekkingskaart. Dan zullen mijn collega’s contact met je opnemen voor een oplossing. Sorry voor dit ongemak!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hi Dennis. Wat vervelend dat je geen/slechte dekking ervaart. Dit is natuurlijk niet de bedoeling! Hier zie je wat de snelheid van 3G zou moeten zijn. Kom je aan deze snelheid of ligt het er (ver) onder? 

Hoi Romy, ten eerste moet er wel verbinding zijn om iets over de snelheid te kunnen zeggen :-).

telefoon schakelt regelmatig naar edge in en rondom het centrum van Eindhoven of heeft helemaal geen verbinding, dat is nooit zo geweest.

 

Bij mij thuis staat op 250m afstand een mast met antenne o.a. van T-Mobile. De snelheid die ik nu haal is lastig te meten maar ik merk het vooral met de Ziggo go app, YouTube en Spotify. Onderbrekingen en haperingen die ik in de afgelopen jaren nooit heb gehad.

Reputatie 5
Badge +6

Hi Dennis. Bedankt voor jouw terugkoppeling! Kun je misschien deze stappen eens volgen? Mocht dat niet werken kun je via stap 4 een probleem doorgeven op de dekkingskaart. Dan zullen mijn collega’s contact met je opnemen voor een oplossing. Sorry voor dit ongemak!

Hi Romy,

 

Ik heb hetzelfde abonnement en de laatste maanden ook te vaak alleen edge. Internet uit- en aanzetten werkt, jullie resets werken ook. Maar blijft terugkomen. Hoop dat hier naar gekeken wordt.
Thuis heb ik t-mobile en ook hier problemen met de verbinding. Begrijp dat jullie hetzelfde netwerk gebruiken. 

Reputatie 4
Badge +5

Hoi Roza! Wat vervelend dat je problemen ervaart met het netwerk. Kun je misschien deze stappen eens volgen? Mocht dat niet werken kun je via stap 4 een probleem doorgeven op de dekkingskaart. Dan zullen mijn collega’s contact met je opnemen voor een oplossing:blush:

Reageer