De Ben community naar Odido
Hier vind je alle informatie over het netwerk van Ben
Recent actief
Ik heb deze maand mijn abonnement verlengd bij ben.nl. Nu is alleen het probleem ontstaan dat iedereen die mij belt als onbekend wordt weergeven. Ook de mensen die tussen mijn contacten staan. Hoe kan ik dit verhelpen?
Wanneer ik een buitenlands nummer probeer te bellen, krijg ik de melding "deze oproep is niet toegestaan", wat nu?!?
Beste heer/mevrouw, Mijn mobiele internet doet het sinds gisteren niet meer. Ik weet niet waaraan het ligt, ik kon voorheen gewoon gebruikmaken van mijn bundel. Ik heb een Apple Iphone. Ik heb de stappen gevolgd wat op de site vermeld staat als dit probleem zich voordoet, mijn netwerkgegevens opnieuw ingesteld, de APN en gebruiksnaam verandert en mijn telefoon opnieuw opgestart. Ik heb dit een aantal keer geprobeert, niets werkt. Kan dit probleem zo snel mogelijk opgelost worden?
Heb je een mobiele telefoon die gebruik maakt van applicaties? Houd er rekening mee dat de meeste apps continu in verbinding staan met het internet om data op te halen, óók als je zelf niet actief gebruikmaakt van deze apps. Dit kost MB’s en dus bundeltegoed. Afhankelijk van jouw mobiele telefoon is het continu ophalen van data (automatische updates) uit te schakelen. Raadpleeg hiervoor de handleiding van je mobiele telefoon. Er zijn ook andere mogelijke oorzaken. Denk hierbij aan: Updates: mogelijk staat jouw telefoon zo ingesteld, dat hij automatisch (software) updates binnenhaalt. Notificatiediensten: Facebook verstuurt automatische notificatiediensten. Downloaden van foto’s: WhatsApp downloadt automatisch foto’s, video’s en geluidsbestanden. HD video: als je internet via 4G, schakelen sommige apps automatisch over op HD video. Wegvallen van een Wi-Fi signaal: veel mobiele telefoons schakelen dan automatisch over op het mobiele data netwerk. (WiFi assistentie) Sluit internetpagina
Hallo, Ik kom er zojuist achter dat ik geen sms ontvang van DigiD. Nu heb ik ook met de telefoon van mijn zoon geprobeerd een sms te versturen, maar ook deze komt niet aan. Kunnen jullie mij helpen dit op te lossen?
Na zonet in de wacht te hebben gestaan en er na 15 minuten alsnog af gegooid te worden, probeer ik het via deze weg. Graag wil ik mijn 0900 blokkade en de sms betaaldienst blokkade eraf. Kan iemand hier (ben-medewerker) dat voor mij regelen? Groet Jaap
Beste Ben, Als iemand uit mijn contactenlijst mij belt wordt deze persoon weergegeven als 'onbekend'. Dit gebeurt bij al mijn contacten en de personen zelf bellen niet als anoniem, dus het probleem ligt bij mijn telefoon. Hoe kan dit opgelost worden? Ik heb een huawei p10 lite. Ik heb deze telefoon nu denk ik een jaartje, maar eerder deed nummerweergave het wel en heb naar mijn idee geen instellingen veranderd. Mijn nummer wordt bij anderen ook niet als onbekend weergegeven. Mvg, Chantal
Ik heb geen internet in het buitenland (Duitsland). Normaliter moet ik een sms krijgen met welkom in Duitsland etc. Dit smsje krijg ik pas als ik weer in Nederland ben, dus hij registreert wel dat ik in Duitsland ben geweest maar ik denk dat ik dus niet kan internetten maar ook niet kan bellen in het buitenland (sms hangt toch niet af van data roaming?). Data roaming staat aan. Handmatig netwerk zoeken levert 3 duitse netwerken op maar krijg bij alle 3 de melding dat ik niet kan aanmelden bij dat netwerk. Ik ben overgestapt met nummerbehoud, had bij de vorige provider een abonnement en daar had ik geen problemen met het internet. Instellingen komen overeen zoals onderstaand. Algemene instellingen mobiel internet Profiel naam: Ben internet Homepage (URL, startpagina): http://www.ben.nl Naam toegangspunt (APN): internet.ben Netwerktype: IPv4 Proxy server adres: geen IP adres apparaat: automatisch Naam servers: automatisch Beveiliging (security option): niet bev
[b]Mijn MB gebruik schommelt nogal. De ene maand blijf ik keurig binnen mijn bundel. De andere maand ga ik gierend over mijn bundel heen. Ik duik graag samen met jou in de vraag: 5 GB, wat kan ik ermee? Opvallend toch dat we van iets dat we steeds meer gebruiken, zo weinig gevoel hebben voor de hoeveelheid. Als ik er zo over nadenk: MB’s lijken wel water. Je stapt onder de douche, het stroomt langs je heen, maar hoeveel liter was die douchebeurt nou eigenlijk?[/b] [h2]De kengetallen voor mobiele data gebruik lopen sterk uiteen[/h2] Hoeveel MB kost een app, een app met foto, een email, streaming muziek en video? Op internet vind je de meest uiteenlopende tabellen en vergelijkers, met uiteenlopende cijfers. De waarheid ligt vaak in het midden. Want hoeveel MB je gebruikt, hangt sterk af van het type, en dus de grootte, van het foto-of videobestand dat je bekijkt of verstuurt. Het is een groot verschil of je bijvoorbeeld een video in lage resolutie of in HD kwaliteit bekijkt. Waarbij HD k
Kun je niet bellen, sms'en of internetten of heb je slecht bereik dan kunnen er een aantal dingen aan de hand zijn. Ik wil je adviseren altijd eerst je mobiele telefoon even uit en weer aan te zetten zodat je simkaart opnieuw wordt aangemeld op het netwerk. Mocht je daarna nog steeds geen verbinding hebben dan kun je de volgende stappen volgen:Stap 1: Controleer je dekkingControleer op de dekkingskaart of er mogelijk een storing is op de locatie waar je problemen ervaart. Hier kun je ook controleren hoe de dekking is. Is deze slecht? Je kunt hier gelijk je klacht doorgeven via 'meld een probleem'.Controleer ook of de instellingen in je toestel wel goed staan. Dit kun je hier controleren.Stap 2: Is je simkaart geblokkeerd?- Heb je drie keer een verkeerde pincode ingevoerd? Voer dan de pukcode in.- Heb je een andere mobiele telefoon? Mogelijk zit er een simlock op.- Heb je een vervangende simkaart aangevraagd en is deze geactiveerd?- Mogelijk is je simkaart geblokkeerd vanwege een betali
Melding ''google is gestopt''. Hoe kan ik dit verhelpen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.