Beantwoord

Best geteste netwerk blijkt niet zo best

  • 29 April 2019
  • 3 reacties
  • 348 keer bekeken

Goedemorgen,

Afgelopen vrijdag is mijn nieuwe sim-only abonnement ingegaan bij Ben. Voorheen zat ik bij KPN en heb daar nooit problemen ondervonden op het gebied van bereik/dekking en ben overgestapt omdat dit abonnement flink wat euro's per maand scheelt.

Echter zit het me niet lekker dat ik nu al vanaf deze vrijdag een hele slechte dekking heb (1 'streepje' en soms niet eens één) en daarbij ook geen tot weinig internet (3G, wat overigen 4G zou moeten zijn met een snelheid van nog niet eens 1 mb/ps). Nu snap ik heel goed dat het verschil in prijzen van abonnementen ook te maken heeft met kwaliteit en dat Ben het netwerk huurt van 'het best geteste netwerk' van T-mobile, maar om nou helemaal géén dekking of bereik te hebben is natuurlijk niet heel wenselijk.

Ik heb al verscheidene topics gelezen hier op de community waarbij verwezen wordt naar de dekkingskaart die op mijn locatie aangeeft dat ik prima bereik zou moeten hebben (dit was met KPN ook nooit een probleem)..

Is er een mogelijkheid dat er iets gereset wordt waardoor ik wel een redelijk bereik zou moeten krijgen?Anders zie ik uiteraard graag af van het contract.

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Merve 30 April 2019, 09:57

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hi Polinder,

Super leuk dat je klant bent geworden van Ben. Wel jammer dat je problemen ervaart met het bereik. Ik kan me voorstellen dat het niet te doen is en dat je hier een oplossing voor wilt. Om eventueel een reset te kunnen plaatsen zou je het probleem via de dekkingskaart moeten doorgeven. Dit komt namelijk terecht bij mijn collega's van de technische dienst. Zij kunnen door middel van de voorbeelden uitzoeken waar het probleem aan ligt. Ik hoop dat je weer zo snel mogelijk kunt genieten van het abonnement!
Ik ben al meerdere keren op de dekkingskaart geweest maar daar kun je nergens iets aangeven. Er komt een pop-up met een robot die vragen vreemd beantwoord en je dan weet vraagt of je een medewerker wil spreken waarna je weer terug bij af bent.

Ik heb eenzelfde probleem.

https://community.ben.nl/stel-je-vraag-92/weinig-tot-geen-bereik-met-xiaomi-a2-lite-op-ben-3g-21734
Reputatie 5
Badge +6
Hi Eljo,

Om het probleem via de dekkingskaart aan te kunnen geven dien je ingelogd te zijn. Heb je dit ook geprobeerd?

Reageer