De Ben community naar Odido
Al het nieuws en mededelingen vind je hier!
Recent actief
Sinds 10:11 is er een storing met een aantal zendmasten. Je kunt hierdoor verminderde dekking op het netwerk ervaren. Het probleem is in onderzoek. Updates zullen hieronder worden vermeld. Sorry voor het ongemak. 12:15 : De problemen zijn opgelost. De oorzaak van de storing is nog in onderzoek!
Misschien heb je er al eens van gehoord: Wangiri fraude. Dit is een vorm van misleiding waarbij mensen een gemiste oproep van een buitenlands nummer terugbellen tegen duizelingwekkend hoge kosten. Helaas zien we de laatste tijd dat onze klanten ook worden gebeld, voornamelijk door Algerijnse nummers. Dit is absoluut niet provider gebonden, wij horen namelijk ook dat klanten van diverse providers worden gebeld door Algerijnse nummers.De enige manier om dit te voorkomen is door bij onbekende oproepen uit het buitenland vooral niet terug te bellen en zeker het nummer blokkeren. Vanuit Ben kunnen wij die nummers niet blokkeren omdat het buitenlandse nummers zijn, en ze verzinnen super veel nieuwe nummers waardoor we achter de feiten aanlopen.Tip: Mijn advies is om een speciale app te downloaden die jou kan waarschuwen. Een goed voorbeeld is de app “Truecaller” deze app geeft een waarschuwing als je gebeld word door een buitenlands nummer of door een frauduleus nummer.. Update Vanaf dinsdag
Om de Ik-Ben app, Ik-Ben pagina en onze website zo goed mogelijk te laten werken is er soms onderhoud nodig. Daarom is de Ik-Ben app, de Ik-Ben pagina en onze website niet bereikbaar vanaf maandag 2 september 23.59 uur tot dinsdag 3 september 09.00 uur. Je kan in deze periode geen gebruik maken van de Ik-Ben app, Ik-Ben pagina en onze website. Het onderhoud heeft geen invloed op ons netwerk dus je bent gewoon bereikbaar met jouw mobiele abonnement. Mocht je een MB Extra bundel nodig hebben of een wijziging willen aanbrengen aan je abonnement dan is het advies om dat vóór maandag avond 23.30 uur te doen. Je kunt wel gewoon gebruik blijven maken van ons netwerk en jouw Ben abonnement.
Vanochtend tussen 10.55 uur en 11.15 uur hebben wij een verstoring in het netwerk gehad waardoor klanten geen gebruik konden maken van het mobiele internet. De storing is op dit moment opgelost. Het kan voorkomen dat sommigen er nog wat last van hebben qua nasleep.
Door drukte zijn wij op dit moment telefonisch minder goed bereikbaar. De wachttijd is langer dan je van ons gewend bent.In de tussentijd helpen we je natuurlijk graag verder via de Community, en ook via Facebook, Twitter en het contactformulier.Sorry voor het ongemak. Via dit topic zullen wij je op de hoogte houden!Update 20/08: De wachttijd is momenteel langer dan 10 minuten OpgelostUpdate 21/08: De wachttijd is momenteel langer dan 6 minuten OpgelostUpdate 26/08: De wachttijd is momenteel langer dan 10 minuten OpgelostUpdate 10/10: Er is op dit moment geen wachttijd
Om de Ik-Ben app, Ik-Ben pagina en onze website zo goed mogelijk te laten werken is er soms onderhoud nodig. Daarom is de Ik-Ben app, de Ik-Ben pagina en onze website niet bereikbaar vanaf maandag 5 augustus 23.59 uur tot dinsdag 6 augustus 09.00. Je kan in deze periode geen gebruik maken van de Ik-Ben app, Ik-Ben pagina en onze website. Het onderhoud heeft geen invloed op ons netwerk dus je bent gewoon bereikbaar met jouw mobiele abonnement. Mocht je een MB Extra bundel nodig hebben of een wijziging willen aanbrengen aan je abonnement dan is het advies om dat vóór maandag avond 23.30 uur te doen. Je kunt wel gewoon gebruik blijven maken van ons netwerk en jouw Ben abonnement.
Op dit moment ervaren mijn klanten problemen met aanvragen van MB extra. Er wordt hard gewerkt om dit zo snel mogelijk op te lossen. Sorry voor het ongemak. In sommige gevallen kunnen wij het vanuit de klantenservice wel voor je aanvragen. Probeer dus altijd eerst contact op te nemen met mijn klantenservice!Je kunt mij bereiken via de telefonische klantenservice, Facebook, Twitter of via de community!Houd dit topic in de gaten voor updates.Update Het probleem met MB extra is opgelost! Mocht je alsnog problemen ermee ervaren, neem dan contact op met de klantenservice.
Door een storing in onze systeem kan het zijn dat je langer moet wachten dan normaal om geholpen te worden. Het doorverbinden naar een ander afdeling kan ook wat langer duren. Er wordt hard gewerkt om dit zo snel mogelijk op te lossen. Sorry voor het ongemak.
Door werkzaamheden zijn wij op dit moment telefonisch en via de chat niet bereikbaar. Je kunt wel gebruik maken van de Ben app of de Ik Ben pagina. Het onderhoud heeft geen invloed op ons netwerk dus je bent gewoon bereikbaar met jouw mobiele abonnement. In de tussentijd helpen we je natuurlijk graag verder via de Community, en ook via Facebook, Twitter en het contactformulier. Sorry voor het ongemak. Via dit topic zullen wij je op de hoogte houden! Update: wij zijn weer bereikbaar
Om de Ik-Ben app, Ik-Ben pagina en onze website zo goed mogelijk te laten werken is er soms onderhoud nodig. Daarom is de Ik-Ben app, de Ik-Ben pagina en onze website niet bereikbaar vanaf zaterdag 18 mei 18.00 uur tot zondag 19 mei 18.00 uur. Je kan in deze periode geen gebruik maken van de Ik-Ben app, Ik-Ben pagina en onze website. Het onderhoud heeft geen invloed op ons netwerk dus je bent gewoon bereikbaar met jouw mobiele abonnement. Mocht je een MB Extra bundel nodig hebben of een wijziging willen aanbrengen aan je abonnement dan is het advies om dat vóór maandag avond 22.30 uur te doen. Je kunt wel gewoon gebruik blijven maken van ons netwerk en jouw Ben abonnement.
Om de Ik-Ben app, Ik-Ben pagina en onze website zo goed mogelijk te laten werken is er soms onderhoud nodig. Vanaf vanavond is er weer een update. Daarom is de Ik-Ben app, de Ik-Ben pagina en onze website niet bereikbaar vanaf maandag 06 mei 23.00 uur tot dinsdag 07 mei 09.00 uur. Je kan in deze periode geen gebruik maken van de Ik-Ben app, Ik-Ben pagina en onze website. Het onderhoud heeft geen invloed op ons netwerk dus je bent gewoon bereikbaar met jouw mobiele abonnement. Mocht je een MB Extra bundel nodig hebben of een wijziging willen aanbrengen aan je abonnement dan is het advies om dat vóór maandag avond 22.30 uur te doen. Je kunt wel gewoon gebruik blijven maken van ons netwerk en jouw Ben abonnement.
Om de Ik-Ben app, Ik-Ben pagina en onze website zo goed mogelijk te laten werken is er soms onderhoud nodig. Vanaf vanavond is er weer een update. Daarom is de Ik-Ben app, de Ik-Ben pagina en onze website niet bereikbaar vanaf maandag 15 april 23.59 uur tot dinsdag 16 april 09.00 uur. Je kan in deze periode geen gebruik maken van de Ik-Ben app, Ik-Ben pagina en onze website. Het onderhoud heeft geen invloed op ons netwerk dus je bent gewoon bereikbaar met jouw mobiele abonnement. Mocht je een MB Extra bundel nodig hebben of een wijziging willen aanbrengen aan je abonnement dan is het advies om dat vóór maandag avond 23.30 uur te doen. Je kunt wel gewoon gebruik blijven maken van ons netwerk en jouw Ben abonnement.
Update: Onze klantenservice is weer telefonisch bereikbaar! Op dit moment kampen wij met een storing. Mijn telefonische klantenservice is hierdoor niet of nauwelijks bereikbaar. Je kunt mij nog een wel een bericht sturen via Facebook , Twitter of de chat. Je mag ook je vraag stellen op de Community of eventueel kijken of je vraag niet eerder is gepost. Houd dit topic in de gaten voor updates. Sorry voor het ongemak!
Vandaag is bekend gemaakt dat mijn grote zus T-Mobile voor het 4e jaar op rij is uitgeroepen tot het best geteste netwerk van Nederland! Met een score van 977 uit 1000 mogelijke punten is er wereldwijd zelfs de hoogste score ooit gemeten. Jaarlijks is er een telecomonderzoek van onafhankelijk onderzoeksbureau P3 Connect Mobile Benchmark. In dit onderzoek zijn de Nederlandse netwerkproviders T-Mobile, KPN en VodafoneZiggo opgenomen. Meest bekroonde netwerk Van de vijf uitgevoerde mobile benchmark-testen door P3 heeft het netwerk van T-Mobile, waar ik ook gebruik van maak, sinds 2016 keer op keer gewonnen. Hiermee heeft T-Mobile het meeste bekroonde netwerk. Niet alleen is het netwerk de laatste vier keer achtereenvolgens bekroond met de score ‘uitmuntend’ maar is het daarnaast ook het snelste mobiele netwerk van Nederland. Prestaties van formaat! Zelf gebruik maken van dit netwerk? Dat kan! Je kunt altijd een van mijn maandelijks opzegbare Sim Only proberen. Zo kan jij ook genieten
Om de Ik-Ben app, Ik-Ben pagina en onze website zo goed mogelijk te laten werken is er soms onderhoud nodig. Vanaf vanavond is er weer een update. Daarom is de Ik-Ben app, de Ik-Ben pagina en onze website niet bereikbaar vanaf woensdag 27 maart 06.30 tot woensdag 27 maart 07.00. Je kan in deze periode geen gebruik maken van de Ik-Ben app, Ik-Ben pagina en onze website. Het onderhoud heeft geen invloed op ons netwerk dus je bent gewoon bereikbaar met jouw mobiele abonnement. Mocht je een MB Extra bundel nodig hebben of een wijziging willen aanbrengen aan je abonnement dan is het advies om dat vóór woensdag ochtend 06.00 te doen. Je kunt wel gewoon gebruik blijven maken van ons netwerk en jouw Ben abonnement.
Om de Ik-Ben app, Ik-Ben pagina en onze website zo goed mogelijk te laten werken is er soms onderhoud nodig. Vanaf vanavond is er weer een update. Daarom is de Ik-Ben app, de Ik-Ben pagina en onze website niet bereikbaar vanaf woensdag 20 maart 23.59 tot donderdag 21 maart 09.00. Je kan in deze periode geen gebruik maken van de Ik-Ben app, Ik-Ben pagina en onze website. Het onderhoud heeft geen invloed op ons netwerk dus je bent gewoon bereikbaar met jouw mobiele abonnement. Mocht je een MB Extra bundel nodig hebben of een wijziging willen aanbrengen aan je abonnement dan is het advies om dat vóór woensdag avond 23.30 te doen. Je kunt wel gewoon gebruik blijven maken van ons netwerk en jouw Ben abonnement.
In Ben gestoord laat ik zien hoe vervelend het is als iemand constant met z’n mobiel bezig is. Hoever kan je gaan met mobiel gedrag totdat mensen écht gestoord worden? In aflevering 1 ben ik in de supermarkt. Bekijk hier de eerste aflevering: https://youtu.be/QzgaVwkKO98
Wat is 4G Extra Snel? Met 4G Extra Snel kan je nog sneller internetten dan 3G en 4G. Een 4G download gaat tot 100 Mbps en 4G Extra Snel maakt het mogelijk om een download tot 225 Mbps te hebben! Hiermee kunnen mijn klanten maximaal gebruik maken van het beste netwerk van Nederland. Wat is de snelheid van 4G Extra Snel in vergelijking tot 3G en 4G? De maximale snelheid is de hoogste snelheid van een netwerk. Deze snelheid wordt gehaald onder ideale omstandigheden. 3G snelheid 14,4 Mbps download / 2 Mbps upload 4G snelheid 100 Mbps download / 10 Mbps upload 4G Extra Snel 225 Mbps download / 65 Mbps upload Wat is de geraamde snelheid van 4G Extra Snel in vergelijking tot 3G en 4G? De gemiddelde download- of uploadsnelheid die op het netwerk wordt gemeten is de geraamde snelheid. Dit cijfer geeft je een indruk van de snelheid die je in de praktijk zal ervaren. 3G snelheid 10 Mbps download 1,6 Mbps upload 4G snelheid 45 Mbps download 6 Mbps upload 4G Extra Snel 80 Mbps download 25 Mbps u
Via de Ben app en de Ik Ben pagina kun je heel handig een factuur delen via Whatsapp, e-mail en dergelijke! Alleen is het op dit moment op Android toestellen niet mogelijk om via de Ben app een factuur te delen met verschillende kanalen. Sorry hiervoor! Wij zijn op de hoogte van dit probleem en proberen het zo snel mogelijk voor je op te lossen. Voor nu wil ik je vriendelijk vragen om dit te doen via de Ik Ben pagina. Houd dit topic in de gaten voor updates! 9 oktober Voor Android is deze optie niet meer mogelijk
Uit een onderzoek van RTL Nieuws bleek dat in 2018 in Nederland honderden mensen slachtoffer zijn geworden van simswapping. Simswapping is een truc van criminele hackers waarbij ze proberen om een 06-nummer te stelen.Hoe werkt simswappen?Criminele hackers willen met sim-swapping toegang krijgen tot online accounts welke verbonden zijn aan het mobiele nummer. Veel online accounts vragen gebruikers om een tweestapsverificatie in te stellen en in veel gevallen gebeurt dit door een telefoonnummer. Elke keer als er ingelogd moet worden krijgen gebruikers een sms-bericht.Na de sim-swap komen de sms-berichten aan bij de hacker. Hiermee loop je het risico dat de criminele hackers ook daadwerkelijk toegang krijgen tot jouw account, bijvoorbeeld van DigiD maar ook je e-mail en online bankieren. In sommige gevallen kunnen zij hier zelfs geld mee verdienen.De criminele hackers proberen ook de klantenservice van de telecomprovider te hacken.Het uiteindelijke doel van de hacker is om de klantenservi
Op dit moment ontvangen we problemen van klanten die zeggen geen netwerkverbinding te kunnen maken na terugkomst uit het buitenland. We werken aan een oplossing en brengen het probleem in kaart. Volg daarom onderstaande stappen. Controleer je netwerkinstellingen op jouw mobiele telefoon: Apple: · Open de Instellingen op je iOS toestel · Ga naar Algemeen · Ga naar Stel Opnieuw In · Kies Herstel Netwerkinstellingen Of: · Ga naar instellingen · Mobiel netwerk · Netwerkl selectie · Automatisch uit · Ben NL aanvinken. Android: · Ga naar instellingen · Mobiele netwerken · Netwerkoperators · Handmatig selecteren · Ben NL selecteren en opslaan Mocht dit jouw netwerk problemen na terugkomst uit het buitenland niet hebben verholpen, laat dan hieronder even een berichtje achter. Dan help ik je graag verder. Update: Het netwerk is weer beschikbaar, heb je nog geen netwerk zet dan even jouw telefoon uit/aan
Om de Ik-Ben app, Ik-Ben pagina en onze website zo goed mogelijk te laten werken is er soms onderhoud nodig. Vanaf vanavond is er weer een update. Daarom is de Ik-Ben app, de Ik-Ben pagina en onze website niet bereikbaar vanaf maandag 18 februari 22.00 tot dinsdag 19 februari 09.00. Je kan in deze periode geen gebruik maken van de Ik-Ben app, Ik-Ben pagina en onze website. Het onderhoud heeft geen invloed op ons netwerk dus je bent gewoon bereikbaar met jouw mobiele abonnement. Mocht je een MB Extra bundel nodig hebben of een wijziging willen aanbrengen aan je abonnement dan is het advies om dat vóór maandag avond 18 februari 21.30 te doen. Je kunt wel gewoon gebruik blijven maken van ons netwerk en jouw Ben abonnement.
Op dit moment ervaren wij dat klanten na het updaten naar de nieuwste IOS versie 12.1.4 mogelijk geen verbinding meer kunnen maken met het netwerk. We hebben het vermoeden dat dit aan de nieuwste update ligt van Apple. We zijn dit nu aan het onderzoeken. We werken aan een oplossing en brengen het probleem in kaart. Volg daarom onderstaande stappen. Controleer je netwerkinstellingen op jouw mobiele telefoon: Open de Instellingen op je iOS toestel Ga naar Algemeen Ga naar Stel opnieuw in Kies Herstel Netwerkinstellingen of Ga naar Instellingen Ga vervolgens naar Mobiel netwerk Dan naar Netwerk selectie En kies vervolgens Automatisch uit Kies voor Ben NL Heeft dit niet geholpen? Kijk dan op de dekkingskaart of de dekking in jouw postcodegebied goed is. Zo niet? Maak een melding op de dekkingskaart. Test daarnaast jouw Ben simkaart in een andere telefoon (kruistest). Werkt de simkaart ook niet in een ander toestel? Laat dan in dit topic weten we
Momenteel is er een storing op ons netwerk! Wij doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Via dit topic zullen we in updates voorzien Update: Het netwerk is weer beschikbaar, heb je nog geen netwerk zet dan even jouw telefoon uit/aan
Om de Ik Ben omgeving, de Ben app en onze website zo goed mogelijk te laten werken is er soms onderhoud nodig. Vanavond, vannacht en morgenochtend is het weer tijd voor een update. Daarom is de Ik Ben omgeving, de Ben app en onze website www.ben.nl niet bereikbaar vanaf maandagavond 21 januari 21:45 uur t/m dinsdagochtend 22 januari 09:00 uur. Je kan in deze periode geen gebruik maken van www.ben.nl, de Ik Ben omgeving en de Ben app. Het onderhoud heeft geen invloed op ons netwerk dus je bent gewoon bereikbaar met jouw mobiele abonnement. Mocht je een MB Extra bundel nodig hebben of een wijziging willen aanbrengen aan je abonnement dan is het advies om dat vóór maandagavond 21 januari 21:45 uur te doen. Je kunt wel gewoon gebruik blijven maken van ons netwerk en jouw Ben abonnement. Vanaf dinsdagochtend 22 januari om 09:00 uur heb je weer toegang tot onze website, de Ik Ben omgeving en de Ben app. Ook staat onze klantenservice dan weer klaar voor al jouw vragen. Sorry voor het eventu
Melding ''google is gestopt''. Hoe kan ik dit verhelpen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.