De Ben community naar Odido
Al het nieuws en mededelingen vind je hier!
Recent actief
In januari 2022 verhoog ik de vaste kosten van een abonnement met 2,0%. Dit heeft te maken met de inflatiecorrectie. Ik volg – zoals voorgaande jaren – de door het Centraal Bureau voor de Statistiek berekende inflatie (consumentenprijsindex) over de maand juni. Je maandelijkse abonnementstarief gaat met dit percentage omhoog.Is jouw abonnement in de periode 1 oktober t/m 31 december 2021 ingegaan? Dan blijven de tarieven ongewijzigd.In Ik Ben en de Ben app zie je vanaf 1 januari 2022 je nieuwe bundelprijzen. Je vind ze ook op de factuur over januari 2022, die vanaf 15 februari online staat.Meer informatie vind je op de website.Vragen? Laat het in een reactie in dit topic weten!
Het is een grote dag voor ons! We mogen belangrijk nieuws delen: vandaag is namelijk de voorgenomen verkoop van T-Mobile aangekondigd. Onze aandeelhouders hebben hierover overeenstemming bereikt met Apax & Warburg Pincus. Wij zijn blij met deze keuze. Dit betekent dat wij de ingeslagen koers kunnen voortzetten en jou kunnen blijven voorzien van hoogwaardige vaste en mobiele netwerken en innovatieve diensten, tegen aantrekkelijke prijzen. De wijziging moet nog goedgekeurd worden door diverse autoriteiten en wij verwachten dat de overdracht voor het einde van dit jaar zal plaatsvinden. Wat verandert er voor jou als klant? Voor jou als klant van Ben verandert er helemaal niets door deze voorgenomen aandeelhouderwijziging!
[Update 09-12-2022]: Ook dit jaar slaan Ben en Omapost de handen ineen om zoveel mogelijk kaartjes te versturen, wie stuur jij dit jaar een kaart op? Meer info vind je in het topic van dit jaar! Hoi allemaal, Veel mensen verdienen wat lieve woorden. De feestdagen zijn daar hét moment voor. Meld daarom nu bijvoorbeeld je opa, buurvrouw of de crèche-medewerker aan voor Ben een kerstster. Gewoon omdat jij vindt dat ze een ster zijn! Begin december kunnen we dan weer kerstkaarten schrijven voor iedereen die is aangemeld. Wat nieuw is dit jaar, is dat je ook rechtstreeks een kaartje kunt sturen aan iemand die jij kent. Houd kerst.ben.nl in de gaten. Voor de kerst ontvangt iedereen zijn kaartje in de bus. Meld jouw ster nu aan, dan ben je zelf ook een ster! Alvast hele fijne feestdagen! FAQ Hoe werkt het? 1. We verzamelen eerst alle sterren die een kaartje verdienen: meld jouw persoon dus nu aan.2. Begin december kun je een kaartje schrijven en versturen aan een willekeurig ieman
Hi allemaal,We ontvangen signalen dat Google momenteel niet bereikbaar is. Dit geldt ook voor andere Google diensten, zoals Gmail en YouTube. Dit staat los van je mobiele internet en het is dus afwachten tot Google het probleem heeft verholpen.Wanneer het probleem opgelost is dan deel ik dat ook hier even in het topic!
Goedemiddag allemaal,Als gevolg van IT werkzaamheden zijn er mogelijk oude SMS welkom berichten verzonden aan een groep klanten. Onderzoek over hoe dit heeft kunnen gebeuren vindt nog plaats. Klanten hoeven zich geen zorgen te maken, al snappen we wel dat dit wat verwarrend kan zijn.Sorry hiervoor!
Het onderhoud van afgelopen weekend is succesvol afgerond maar helaas ervaren sommige klanten problemen met de Ben app.Wij werken er hard aan om de Ben app goed werkend te maken voor alle klanten. Mocht je hier ook last van hebben, adviseer ik je om tot die tijd via de Ik Ben pagina in te loggen om je gegevens in te zien, aanvragen van een simkaart en het wijzigen van andere gegevens of bundels. Via dit topic houd ik je op de hoogte van de storing.Sorry voor het ongemak!EDIT 15/9: De storing is opgelost! Ik kan je aanraden om, als je nog steeds problemen ervaart, de app opnieuw te installeren en de cache / geschiedenis van de app te legen. Als je via deze link de stappen Inloggen op de Ben app lukt niet → Ik krijg een blauw scherm te zien volgt, kun je zien hoe je dit kunt doen.Hierna zou het weer moeten werken als je opnieuw inlogt.
Op zaterdag 11 september 22:00 uur t/m zondag 12 september 07:30 uur vindt er groot onderhoud aan mijn systemen plaats. We werken aan mijn website, Ik Ben, en de Ben app. Dit is nodig om ervoor te zorgen dat ik in de toekomst jou ook de beste mogelijke service kan blijven bieden. Door het onderhoud is mijn website, Ik Ben, en de Ben app op de bovengenoemde tijdstippen niet bereikbaar.Hierdoor is het ook is het niet mogelijk om MB Extra of een Ben Dagpas aan te schaffen. Is jouw internetbundel bijna verbruikt? Schaf dan vóór zaterdag 11 september 22:00 uur een bundel aan zodat je niet zonder MB’s komt te zitten. Regel dit nu door hier te klikken.Het onderhoud heeft geen invloed op het netwerk. Je bent dus gewoon bereikbaar met jouw Ben abonnement.
[Update: De Ben Prijsbewust weken zitten er weer op. Tot de volgende keer!]Hey allemaal,We zitten weer middenin de Ben Prijsbewust weken vol mooie deals! Deze weken lopen tot en met 31 oktober, dus wil jij een nieuw abonnement afsluiten of jouw huidige abonnement verlengen, ga dan gauw naar onze webshop en kijk of er een goede deal voor jou tussen zit!Als je een nieuw abonnement wilt afsluiten dan helpen wij je natuurlijk ook graag met het behouden van jouw nummer. Op deze pagina vind je hier meer informatie over. Mocht je nog andere vragen hebben, laat het ons dan gerust weten!Mocht je nog andere vragen hebben, laat het ons dan gerust weten!
[Update: Het onderhoud is succesvol afgerond. Bedankt voor jullie geduld!]Hi allemaal,Op zaterdag 21 augustus 22:00 uur t/m zondag 22 augustus 10:00 uur as. vindt er groot onderhoud aan mijn systemen plaats. Dit onderhoud is belangrijk om nu en ook in de toekomst te zorgen dat ik je de best mogelijke service kan blijven bieden. Door dit onderhoud zijn gedurende deze periode de website, Ik Ben en de Ben App niet bereikbaar. Verbruiken en aanschaffen dataHet kan zijn dat je tussen deze tijden je internetbundel of bel- of SMS-bundel hebt verbruikt. Normaal gesproken stel ik je hiervan direct op de hoogte via SMS. Door het onderhoud worden deze berichten met vertraging verstuurd.Ook is het niet mogelijk om MB Extra of een Ben Dagpas aan te schaffen tijdens het onderhoud. Is jouw internetbundel bijna verbruikt? Schaf dan vóór zaterdag 21 augustus 22:00 uur een bundel aan zodat je niet zonder MB’s komt te zitten.Verder heeft het onderhoud geen invloed op het netwerk dus je bent gewoon bereik
Goedemiddag!Op dit moment is het tijdelijk niet mogelijk om in te loggen op de website van Ik Ben. Je kunt via de Ben App jouw verbruik inzien, bundels wijzigen en kopen, facturen enzovoorts.Verlengen is op dit moment online niet mogelijk. Maandag tot en met vrijdag kun je dit weer telefonisch regelen via het telefoonnummer 1200.We werken er hard aan om de website zo spoedig mogelijk weer online te hebben. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, laat het hier op onze Community gerust weten! [Update 17 augustus 9:35]We werken er op dit moment nog hard aan om dit probleem op te lossen en hebben hopelijk zo snel mogelijk de definitieve oplossing![Update 18 augustus 9:14]De problemen zijn opgelost, dus alles is weer bereikbaar! Excuus voor de overlast en mochten er nog vragen zijn kun je altijd hier op onze Community terecht!
Update 28-7 14.30: De Ben app is ook weer bereikbaar! Dit betekent dat je bijvoorbeeld zelf de pin/pukcode kunt opzoeken of MB extra kunt aanvragen via de Ben app of de Ik Ben pagina. Bedankt voor je geduld.Update 28-7 10:00: Het onderhoud duurt langer dan gepland en hierdoor is de Ben app nog niet te gebruiken.Gelukkig kan ik je een alternatief aanbieden! Je kunt namelijk via www.ben.nl/inloggen op je Ik Ben account. Hier kun je ook je verbruik bekijken, bundels wijzigen, MB Extra, Ben Dagpas bestellen en nog veel meer.Update 27-7 15:30:Goed nieuws! De website en de Ik Ben omgeving zijn weer bereikbaar. We werken nog hard aan de Ben app en zodra de onderhoudswerkzaamheden zijn afgerond, plaatsen we een update in dit topic!Update 27-7 13:00: Vanwege onverwachte onderhoudswerkzaamheden ben ik vanaf 14:00 niet bereikbaar. Dit geldt voor de website, de Ik Ben omgeving en de Ben app. Naar verwachting duurt het onderhoud een aantal uur. Tijdens deze periode kunnen mijn collega's van de klan
Tussen 24 juli 20.00 uur en 25 juli 11.00 uur vindt er groot onderhoud aan mijn systemen. Dit is nodig om ervoor te zorgen dat ik in de toekomst jou ook de beste mogelijke service kan blijven bieden. Door het onderhoud is mijn website, Ik Ben en de Ben app op de bovengenoemde tijdstippen niet bereikbaar.Het kan zijn dat je tussen deze tijden je internetbundel of bel/sms bundel hebt verbruikt. Normaal gesproken stel ik je hiervan direct op de hoogte via sms. Door het onderhoud wordt deze berichten ook met vertraging gestuurd.Verder heeft het onderhoud geen invloed op het netwerk dus je bent gewoon bereikbaar met jouw Ben abonnement.
Op dit moment ervaar ik problemen met een aantal systemen waardoor ik niet de dienstverlening kan bieden die je gewend van mij bent.Tijdens het inloggen op Ik Ben en de Ben app verschijnt er een time-out melding of een fout melding Bestellingen (zoals verlengingen, aanvragen en activeren van vervangende simkaarten, aanschaf van MB Extra en de Ben Dagpas) worden met vertraging verwerkt Ook kun je op dit moment je pukcode niet opvragen, MB Pauze of je voicemail aanpassenWe zijn druk bezig om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.
Ben® bewustIk zie de laatste tijd steeds meer telefoons die vooral een fotocamera zijn. Maar waarom eigenlijk? En waarom klinkt Sim Only alsof je iets mist?Ik ben er voor iedereen die aan één lens genoeg heeft. En voor iedereen die het ’t liefst heel lang met hetzelfde toestel doet. Voor iedereen die niks mist met Sim Only. Behalve de hoge kosten dan.
[Den Haag – 28 mei 2021] BEN en T-Mobile zijn uitgeroepen tot klantvriendelijkste telecombedrijven van Nederland 2021. Zo blijkt uit onafhankelijk marktonderzoek van MarketResponse. Jaarlijks monitoren zij de prestaties van organisaties in uiteenlopende branches op het gebied van klantvriendelijkheid. In een onafhankelijk marktonderzoek onder de Nederlandse consument, beoordeelden klanten BEN met een 8-min, waarmee de provider met stip bovenaan staat in de branchecategorie Telecom. Klanten noemen in hun positieve beoordeling vooral de transparantie van BEN en de flexibiliteit en ondersteuning bij wijzigingen. Tisha van Lammeren (directeur Consumentenmarkt bij T-Mobile Nederland): “Klanttevredenheid en service staan bij al onze merken hoog in het vaandel. Om onze klanten een optimale service te verlenen, werken we doorlopend aan het nog verder verbeteren van onze dienstverlening en klantondersteuning. We zijn trots en blij met deze feedback van onze klanten, om hen gaat het uiteindelijk
Tussen 22 januari 19.00 uur en 26 januari 10.00 uur vindt er groot onderhoud aan mijn systemen. Dit is nodig om ervoor te zorgen dat ik in de toekomst jou ook de beste mogelijke service kan blijven bieden. Het onderhoud heeft geen invloed op het netwerk dus je bent gewoon bereikbaar met jouw Ben abonnement. Lees verder om te kijken wat dit voor jouw Ben abonnement kan betekenen. BestellingenJe kunt gewoon een abonnement bestellen, je huidige abonnement verlengen of een vervangende simkaart bestellen. Houd er wel rekening mee dat ik jouw bestelling pas na 26 januari 10.00 uur verwerk. BetalingenIs je abonnement geblokkeerd vanwege een achterstallige betaling of vanwege het behalen van het gebruikslimiet en wil je het openstaande bedrag betalen? Dan kun je dit zonder problemen doen. Houd er wel rekening mee dat je betaling na 26 januari 10.00 uur wordt verwerkt. Wil je dat de blokkades eerder worden verwijderd nadat je hebt betaald? Dan kan ik hiervoor zorgen. Neem hiervoor contact op m
[Update 10 december: De informatie over de inflatiecorrectie van 2022 is te vinden in dit nieuwe topic. Vragen kunnen ook daar gesteld worden.] Hi allemaal!Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Deze prijsinflatie heeft ook effect op mijn kosten. Daarom verhoog ik elk jaar de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Hiervoor gebruik ik het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noem ik inflatiecorrectie.In januari 2021 verhoog ik de vaste kosten van een abonnement met 1,6%.Dit zie je voor het eerst op de factuur die in februari verschijnt. Deze gaat over het verbruik van januari 2021. Veelgestelde vragen Waarom een inflatiecorrectie?Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Met deze prijsinflatie stijgen ook mijn kosten. Daarom pas ik een inflatiecorrectie toe op de abonnementstarieven. Hoe hoog is de inflatiecorrectie?De inflatiecorrectie voo
Op zondag 13 december van 00.00 uur t/m 06.30 uur staat er onderhoud gepland voor mijn systemen en website. Het onderhoud is nodig om de Ben app, Ik Ben en de website te updaten en om ervoor te zorgen dat deze zo goed mogelijk blijven werken voor mijn klanten. Als gevolg hiervan zijn de Ben app, de Ik Ben pagina en mijn website niet bereikbaar vanaf zondag 13 december van 00.00 uur t/m 06.30 uur. Mocht je een MB Extra bundel nodig hebben of een wijziging willen aanbrengen aan je abonnement dan is het advies om dat zaterdag te regelen. Tot slot heeft het onderhoud natuurlijk geen invloed op ons netwerk dus je bent gewoon bereikbaar met jouw Ben abonnement. Ik hou je op de hoogte via dit community topic.
[Update 09-12-2022]: Ook dit jaar slaan Ben en Omapost de handen ineen om zoveel mogelijk kaartjes te versturen, wie stuur jij dit jaar een kaart op? Meer info vind je in het topic van dit jaar! Hi allemaal,De kerstperiode komt er weer aan. Dit jaar ziet kerst er voor ons allemaal net iets anders uit. Het is belangrijker dan ooit dat we aan elkaar blijven denken.Ken je iemand die wel wat extra liefde kan gebruiken, of een warm compliment verdient? Je achterbuurman, je oma, je zus of de leraar van je kinderen?Geef diegene dan op voor een mooie kerstkaart op onze website!En deel dit natuurlijk met zoveel mensen in je omgeving, zodat we zoveel mogelijk mensen een kaartje kunnen toesturen! Alvast hele fijne feestdagen! Veelgestelde vragen Hoe werkt het?Geef iemand op voor een kerstkaart. We verzamelen eerst zoveel mogelijk mensen die wel een kaartje kunnen gebruiken. Aanmelden kan via deze pagina. Schrijf een kerstkaart! Begin december krijgen alle klanten van Ben van mij een e-mai
Van zaterdag 21 november 22:30 uur tot en met zondag 22 november 10:00 uur staat er onderhoud gepland voor mijn systemen en website. Het onderhoud is nodig om de Ben app, Ik Ben en de website te updaten en om ervoor te zorgen dat deze zo goed mogelijk blijven werken voor mijn klanten.Als gevolg hiervan zijn de Ben app, de Ik Ben pagina en mijn website niet bereikbaar vanaf zaterdag 21 november 22:30 uur tot en met zondag 22 november 10:00 uur.Mocht je een MB Extra bundel nodig hebben of een wijziging willen aanbrengen aan je abonnement dan is het advies om dat vóór zaterdag 22:30 uur te regelen. Tot slot heeft het onderhoud natuurlijk geen invloed op ons netwerk dus je bent gewoon bereikbaar met jouw Ben abonnement.Ik hou je op de hoogte via dit community topic.
Ik ontvang meldingen dat een aantal klanten niet kan bellen of gebeld kan worden. Op dit moment ben ik op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Ik geef je in dit topic een update zodra er meer bekend is.[Update 10:05 uur]Ik ben nog steeds hard op zoek naar de oorzaak. Zodra die is gevonden ga ik er uiteraard alles aan doen om het zo snel mogelijk op te lossen. Ik blijf jullie op de hoogte houden in dit topic.[Update 11:05 uur]De oorzaak is bekend. Ik ben hard aan het werk om het zo snel mogelijk op te lossen. Sorry voor het ongemak.[Update 11:52 uur]Het probleem is opgelost! Nogmaals sorry voor het ongemak. Mocht je tóch nog problemen ervaren, laat het dan vooral weten.
Van dinsdag 18 augustus 23.59 uur tot woensdag 19 augustus 08.00 uur staat er onderhoud gepland voor de Ben systemen en website. Het onderhoud is nodig om er voor te zorgen dat ik je ook in de toekomst zo goed mogelijk van dienst kan zijn.Als gevolg hiervan zijn de Ben app, de Ik Ben pagina en de website niet bereikbaar vanaf dinsdag 18 augustus 23.59 uur tot woensdag 19 augustus 08.00. Mocht je een MB Extra bundel, Dagpas nodig hebben of een wijziging willen aanbrengen aan je abonnement dan is het advies om dat vóór dinsdag 22.00 uur te doen. Tot slot heeft het onderhoud natuurlijk geen invloed op het netwerk dus je bent gewoon bereikbaar met jouw Ben abonnement.
Op dit moment ondervind ik problemen met de werking van mijn website. Hierdoor kun je niet inloggen via Ik Ben. Ook kun je problemen ervaren bij het inloggen op de Ben app. Ik ben druk bezig om het probleem op te lossen. Nieuw abonnement of je abonnement verlengen?Wil je een nieuw abonnement afsluiten of je huidige abonnement verlengen? Dit kun je ook telefonisch regelen door te bellen naar 0800 – 2462468 (Gratis) InternetIs je internetbundel bijna op en wil je toch blijven internetten in Nederland en de EU? MB ExtraKoop dan nu een MB Extra (tot eind van de maand geldig). Voor een MB Extra SMS dan 250 voor 250 MB (3 euro), 500 voor 500 MB (5,50 euro), 1 voor 1GB (6,50 euro) of 3 voor 3GB (12,50 euro) naar 5555. DagpasLiever een Dagpas van 10GB (3 euro)? SMS dan 10 naar 5555 Hogere internetbundelNeem dan contact op met mijn klantenservice via 0900 – 04 01 405 Andere vragen?Neem dan een kijkje op mijn community en vind het antwoord op je vraag. Tot slot heeft probleem op mijn website gee
Het is momenteel niet mogelijk om mijn website te bezoeken, in te loggen op je Ik-Ben pagina of je actuele verbruik te zien in de Ben app. Ook het systeem waar mijn collega's en ik mee werken is op dit moment onbereikbaar. Je kan in de tussentijd een kijkje nemen in mijn community of een van mijn andere kanalen. Er wordt hard gewerkt om dit zo snel mogelijk op te lossen. Sorry voor het ongemak. Houd dit topic in de gaten voor updates. Update 18:01: de storing is verholpen. Bedankt voor je geduld.
Melding ''google is gestopt''. Hoe kan ik dit verhelpen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.