De Ben community naar Odido
Hier kun je met van alles en nog wat terecht!
Recent actief
De app van deze week: Codycross! Een leuke app waar je kruiswoord puzzels kan maken, van makkelijk tot moeilijk. Highlights: Test je taalvaardigheid Een nieuwe manier van kruiswoordpuzzels Brein training Gratis Geen internet vereist Een leuke denksport Synchroniseer je voortgang op alle apparaten via koppeling met Facebook Abonneren: - In de app kun je je abonneren op speciale themapuzzels in de door jou gewenste moeilijkheidsgraad (moeilijk, medium, makkelijk en kids), met elke week nieuwe content. Hoe werkt het? Na het downloaden van de app kun je vrijwel direct aan de slag. Je begint met relatief makkelijke puzzels waarna het niveau telkens opgekrikt wordt. Mochten de vragen te moeilijk worden kun je kiezen voor een hulplijn, of een van je vrienden natuurlijk! Download de app: Android Apple Bekijk hier al onze apps die we al eens behandeld hebben!
Met de drukke december maand voor de boeg heb ik een app voor je uitgezocht om zelfs met de hectiek van de feestdagen tot rust te kunnen komen. Een uitkomst wanneer je de hele dag iedere winkel hebt afgestruint om thuis te komen met een cadeau voor ieder lid uit de hele familie, of wanneer je net op de bank ploft nadat je een kwart van je supermarkt hebt leeggekocht omdat je weer veel te makkelijk zei “Ja, kerst is bij mij dit jaar!” Gelukkig zijn er ook in het nieuwe jaar nog meer dan genoeg mogelijkheden tot stress waardoor deze app eigenlijk het gehele jaar door bruikbaar is. Niet alleen een meditatie app, maar ook het helpen bij focussen, adem halen, kalm te blijven, op je best te presteren en hulp bij een betere nachtrust. Met slechts een paar minuten per dag leer je hoe je het meeste uit jouw dag kan halen. Wat doet de app precies? De Headspace-app leert je ademen, mediteren en bewust leven. Het is zelfs bewezen dat het de focus verbetert. Er zijn oefeningen op alles, van het
Twee keer per jaar zendt de overheid een NL-Alert controlebericht uit in heel Nederland. Wanneer je het controlebericht ontvangt, weet je zeker dat jouw mobiel juist is ingesteld om NL-Alert te ontvangen. In het bericht is duidelijk aangegeven dat het om een controlebericht gaat en dat je niets hoeft te doen. Om een NL-Alert te ontvangen heb je geen aparte app nodig, maar met NL-Alarm weet je zeker dat je geen enkele melding meer mist. De app biedt ook de mogelijkheid om locaties van vrienden of familie toe te voegen. Hiermee blijf je altijd up to date over locaties die jij interessant vindt. Hoewel de app samenwerkt met het ministerie van Justitie en Veiligheid om deze alerts te ontvangen, is het geen vervanger voor het NL-Alert-systeem. NL-Alarm is bedoeld als extra ondersteuning. Download NL-Alarm voor iOS of Android (gratis) Meer info over het NL- alert? Lees dit topic. Bekijk hier al onze apps die we al eens behandeld hebben!
Deze week starten we met de intentie om onze straten schoon en mooi te houden. Ter ondersteuning heb ik een handige app gevonden, namelijk: fixi! Wie wel eens een melding wil maken bij de gemeente heeft misschien ervaren dat dat doorgaans niet zo eenvoudig is als je zou willen. Met Fixi kun je al in meer dan 50 Nederlandse gemeentes meldingen maken over de openbare ruimte. Een omgewaaide boom, overvolle prullenbakken, hondenpoep en ga zo maar door. Dit soort zaken kun je met Fixi gemakkelijk fotograferen en opsturen naar je gemeente. Zo wordt er veel sneller naar gekeken, en zijn burgers gauw weer tevreden. Om een melding te kunnen maken, dien je eerst een account aan te maken. Vervolgens selecteer je de locatie en vermeld je bij de omschrijving de melding die je wilt maken. Zo eenvoudig is het! Download de app! Android Apple Bekijk hier al onze apps die we al eens behandeld hebben!
Sinds 11 juni dit jaar is onze technologie weer een stapje vooruit gegaan. Apple maakte het namelijk mogelijk om in je pauze alsnog frikandelbroodjes te kopen terwijl je je pinpas thuis bent vergeten. Ideaal voor de sloddervossen of techneuten onder ons. Hoe werkt het?Gemakkelijk! Vanaf jouw apparaat stel je jouw pas in via de app ‘wallet’. Wanneer jouw bank deze functie ondersteunt is het binnen een minuut gepiept. Je kunt dan wanneer je contactloos kunt betalen je toestel naast het apparaat houden en gebruik maken van Apple Pay! Touch ID Houd de iPhone bij de betaalautomaat met je vinger op de knop. Zie je 'Gereed' en een vinkje op het beeldscherm? Dan heb je betaald!Face ID Dubbelklik op de knop aan de zijkant van jouw iPhone en kijk naar het scherm. Houd de bovenkant van je toestel een paar centimeter van de betaalautomaat. Zie je 'Gereed' en een vinkje op het beeldscherm? Dan heb je betaald!Betalen met Apple WatchDubbelklik op het knopje aan de zijkant. Hou het scherm van je A
Deze week starten we op met een nieuwe app van de week. Vanuit een catagorie die ik nog niet eerder voorbij heb zien komen op de community: een talen app! Met Duolingo kun je op een simpele manier een nieuwe taal aanleren. Leren met Duolingo is leuk en kan zelfs een beetje verslavend werken. Zodra je de app hebt gedownload kun je vrijwel direct aan de slag. Je hoeft geen account aan te maken en dat vind ik altijd wel fijn. Ook de vormgeving is simpel, en reclames zie je ook niet al te vaak voorbij komen. Naast dat het een mooie, simpele en handige app is, is hij ook nog eens gratis! Je betaald dus geen abonnementskosten, aanschafkosten of wat dan ook. Je kunt er wel voor kiezen om de reclame tegen betaling te laten verwijderen, maar dit is niet noodzakelijk om de app te kunnen gebruiken. Wanneer je voor een taal kiest om deze te leren is bijna alles wel in het engels. Je kunt wel engels leren vanuit het nederlands, maar alle andere talen leer je dus vanuit het engels. Welke talen
Het is raadzaam om je smartphone zo nodig te updaten. Hiermee kun je veiligheidsproblemen verhelpen, fouten in de software oplossen apps en functies toevoegen, design elementen aanpassen en de prestaties verbeteren. Let op! Het updaten van je mobiele telefoon is onomkeerbaar en mag niet onderbroken worden. Zorg dus voor een volle batterij en leg het toestel op een open plek neer omdat de batterij warm kan worden. Daarnaast is het verstandig om altijd een volledige back-up te maken voordat je een update doet. Als jouw mobiele telefoon meldt dat er een update beschikbaar is, dan kan je de instructies op je scherm volgen. Mocht je mobiele telefoon een melding geven over een tekort aan geheugen, dan zal je een aantal applicaties, video’s of afbeeldingen van je toestel moeten verwijderen of naar je geheugenkaart verplaatsen. Hoe kan ik zelf mijn telefoon updaten? AndriodTik achtereenvolgens op: Instellingen Systeem Geavanceerd Systeemupdate Controleren op update iOSTik achtereenvo
Vanaf 1 oktober is de jaarlijkse campagne Stoptober van start gegaan. Hiermee wordt gestimuleerd om 28 dagen lang te stoppen met roken. Uiteraard is de verwachting om hiermee rookvrij door het leven te laten gaan. Hieronder kun je een sfeerimpressie zien van dag 5: Belangrijkste kenmerken van de app: Dagelijkse berichten die je ondersteunen en motiveren Tips om de slagingskans te vergroten Ondersteuning op moeilijke momenten via de ‘Noodhulp’-knop Mogelijkheid om een persoonlijke motivatie in te voeren, met een een foto en een persoonlijke boodschap Feiten die de voordelen van een rookvrij leven aantonen Een teller die aangeeft hoeveel geld je bespaard hebt Je kan chatgroepen maken met mede stoppers om elkaar te ondersteunen Links naar de website met ondersteuning van experts Hoe kan ik hiermee beginnen?Download Stoptober voor iOS of Android (gratis)→ Voer het aantal sigaretten in dat je dagelijks rookt en hoeveel zo’n pakje kost → De app berekent vanzelf hoevee
Afval scheiden levert veel op. Materialen als papier, glas, plastic en batterijen kunnen voor een groot deel hergebruikt worden. Dat bespaart nieuwe grondstoffen, energie en geld. Deze week zetten we de app ‘’EcoScan’’ in de spotlights. In welke prullenbak gooi ik dit stuk afval? Het is de meest gestelde vraag voor mensen die afval willen scheiden voor een beter milieu. Alleen het uitzoeken van wat in welke afvalbak hoort kan best een karweitje worden. Voor dit probleem hebben ze EcoScan bedacht. Om erachter te kunnen komen waar je afval in moet, maak je heel gemakkelijk een foto of je scant de barcode. Zodra jouw afval wordt herkend krijg je meteen te zien hoe je het kunt scheiden. Daarnaast kun je ook lezen wat er mee gedaan wordt. Persoonlijk vind ik het een handige app omdat ik zelf ook afval moet scheiden in de gemeente waar ik woon. Ik heb het een aantal keer geprobeerd en voor mij werkt het hartstikke goed. Wil jij ook een bijdrage leveren aan een beter milieu, maar
Deze week staat er een financiële app in de spotlights, namelijk: Buddy - Budget en uitgaven. Een overzichtelijke, moderne app waarbij je je in- en uitgave kunt bijhouden.Hoe werkt het? Na het downloaden van de app kun je direct aan de slag. Geen moeilijkheden met een account aanmaken, een nieuw wachtwoord bedenken of via Facebook aanmelden. Dat vind ik al een pluspunt. Je krijgt een overzicht waarin je handmatig jouw inkomsten en uitgaven kunt noteren. Dit doe je aan de hand van verschillende categorieën, pictogrammen en eventueel een bijgevoegde notitie. Daarnaast kun je uitgaven en inkomen terug laten komen in verschillende periodes (dagelijks, wekelijks, maandelijks). Niet alleen erg handig voor je eigen overzicht, maar ook voor een ander. Zo kun je in jouw overzicht mensen toevoegen zodat je beide goed kunt inzien waar het verdiende geld aan op gaat. Handig als je samenwoont bijvoorbeeld. Nog een pluspunt is de cirkeldiagram waarin je al jouw uitgaves in percentage terug ziet. 43%
Omdat het nieuwe schooljaar bijna van start gaat heb ik een lijstje voor je gemaakt met de beste back to school apps: Photomath Een handige app wanneer je een lastige formule voor je hebt liggen die je maar niet lijkt te kunnen oplossen. Richt je camera op de hersenkraker en zodra de formule wordt herkend legt de app je uit hoe hij bij het antwoord gekomen is!AndroidApple Office lens Met deze app wordt aantekeningen maken een makkie! Je richt je camera op jouw aantekeningen (of die van een klasgenoot ) en de app zet het om in een PDF bestand van tekst.AndroidApple Google Keep Met Google keep kun je handige lijstjes maken van je huiswerk of gebruiken als to do list in groepsopdrachten. Je kunt namelijk andere gebruikers toevoegen in jouw lijstje!AndroidApple Google presentaties USB kwijt? Laptop gecrasht? Geen probleem met deze fijne ondersteuner. Met de app kun je op ieder apparaat inloggen en wederom kun je met deze app samenwerken met je klasgenoten!AndroidApple IFTTT Een app voor
Eindelijk! Een nieuwe app van de week!Wist je dat je bij een hotel minder betaald wanneer het rustig is, maar een restaurant altijd dezelfde prijs hanteert? Hier moest verandering in komen volgens Ralph de groot, oprichter van de app.Hoe werkt het? Je kiest via de app het restaurant, maar ook meteen de maaltijd, en je betaalt direct. Het voordeel hiervan is dat je bij binnenkomst meteen je maaltijd kunt krijgen en hierna ook meteen kunt gaan. Dit kan erg handig zijn bij een pauze of een zakelijke lunch! Het andere voordeel van het gebruik van de app is dat de prijzen kunnen variëren. Een algoritme bepaalt de prijzen. Het restaurant zegt tegen de app wat de minimumprijs is waarvoor het gerecht nog gemaakt kan worden. Dat verschilt per gerecht. Het hangt dan van af de tijd waarop je reserveert hoeveel je gaat betalen. Volgens De Groot hebben restaurants met de app meer controle over hun prijzen dan normaal. "Als het vol is snap ik dat ze normale prijzen hanteren maar als het restaurant l
Hallo allemaal! Het is weer zo ver, zomervakantie staat voor de deur. Ieder viert zijn vakantie op een andere manier. Ik ben wel benieuwd of mijn klanten ook vakantie vieren! Wellicht kunnen wij via dit topic elkaar op verschillende ideeën brengen of misschien een gezellig praatje maken. Ook als je niet op vakantie gaat kun je natuurlijk vakantie vieren. Hoe pak jij dat aan?
De vakantieperiode staat weer voor de deur. Nou is de vakantie vooral een periode van ontspanning en genieten. Dan zit je natuurlijk niet te wachten op een torenhoge factuur na afloop van je vakantie. Hoe voorkom je nou onverwachte kosten op vakantie en waar moet je op letten? Hartstikke fijn dat je jouw abonnement binnen de EU kunt gebruiken. Echter zijn er bepaalde aandachtspunten: Maritieme zone Wanneer je je op zee (op een boot/veerpont) of in de lucht (in een vliegtuig) bevindt dan kan jouw toestel via de satellietontvanger verbinding maken met de satellieten. Dit valt onder zone 4. Deze dienst valt niet binnen de bundel en je betaalt hier extra kosten voor. Je kunt deze kosten voorkomen door jouw mobiele datagevens/dataroaming uit te zetten. Om ook kosten voor gebeld worden te voorkomen kan je jouw telefoon ook in de vliegtuigmodus zetten. Grenzend aan een niet-EU land Een voorbeeld waar dit vaak gebeurt is wanneer je op vakantie bent op één van de prachtige eilanden in Gri
Felyx is een scooter-deel-app binnen verschillende gemeenten in Nederland. Je kunt hier voor een klein bedrag per minuut een elektrische scooter huren om kleine stukken te overbruggen wanneer je bijvoorbeeld in de stad van A naar B moet. Niet alleen is het een stuk handiger, sneller en voordeliger dan het OV, je werkt ook mee aan een milieuvriendelijkere wereld!Hoe werkt het? Met de Felyx app vind je automatisch alle Felyx e-scooters die bij jou in de buurt zijn. Wanneer je een geschikte e-scooter hebt gevonden reserveer je hem met één druk op de knop. Met de ingebouwde GPS, die je ook voorziet van een looproute, kan je de e-scooter vervolgens makkelijk vinden. Ontgrendel de e-scooter met de app en start de huur.De rit Binnen het servicegebied van Felyx rijd je overal snel en zorgeloos heen zonder last te hebben van verborgen kosten. Zij zorgen voor een volle accu en de onderhoud.Parkeren en afsluiten Als je bij je eindbestemming bent aangekomen, parkeer je de e-scooter op een daarvoor
Ben heeft de afgelopen periode veel aandacht besteed aan telefoongebruik op de fiets. Je weet wel: Flappdrol! Dit hebben wij gedaan omdat wij bij Ben geloven dat je telefoon niet het belangrijkste is in je leven. Wanneer je op je telefoon zit ben je er met je hoofd niet helemaal bij en mis je veel van wat er om je heen gebeurt. In het verkeer ben je daardoor een gevaar voor jezelf en voor anderen. Sinds 1 juli is het dan ook niet meer toegestaan om tijdens het fietsen een telefoon in de hand te houden. De boete hiervoor bedraagt 95 euro. Daar zit je toch niet op te wachten? Appen, bellen of je Social Media bekijken kan dus niet meer op de fiets, maar wat zijn de alternatieven? Een Smartwatch is niet verboden. Hierop kun je alle meldingen zien of je navigatie volgen. Echter is dit niet altijd de goedkoopste alternatief Een oordopje is in tegenstelling wel een goedkoper alternatief en meestal krijg je dit ook meegeleverd met het toestel. Gebruik je vaak een navigatieapp is het
De laatste app van de week had te maken met duurzaamheid en ook deze week zal dit thema opnieuw terug komen in Ecosia. Ecosia is een zoekmachine, net als Google, maar dan toch echt anders. Zij gebruiken de advertentie-inkomsten om bomen te planten waar de nood van mens & natuur het hoogst is. De Ecosia community heeft al miljoenen bomen geplant in Ethiopië, Brazilië, Indonesië, Spanje en op tal van andere plekken waar de biodiversiteit in gevaar is. Op 8 september 2016 maakte de zoekmachine bekend dat er door de zoekopdrachten inmiddels 6 miljoen bomen zijn aangeplant. Op 30 juni 2017 werd de grens van 10 miljoen bomen bereikt, met 21 miljoen bomen in januari 2018. Op 13 februari 2019 werd de kaap van 50 miljoen geplante bomen behaald. Het bedrijf stelt zich ten doel om in 2020 meer dan één miljard bomen geplant te hebben. Bekijk hier de video! Volg hier de voortgang via The Ecosia blog.Download de app:AndroidAppleBron: Wikipedia, Ecosia Bekijk hier al onze apps die we al eens be
Ieder jaar wordt in Nederland tussen de 1,7 en 2,5 miljoen ton eten verspildPer persoon wordt in Nederland thuis ongeveer 41 kilo eten en 57 liter drinken verspildIn Nederland gooien we per persoon ongeveer 145 euro aan eten en drinken per jaar weg Het verminderen van voedselverspilling is een van de belangrijkste dingen die we kunnen doen om de opwarming van de aarde tegen te gaan. We worden dagelijks geconfronteerd met problemen, waarvan sommige gemakkelijker zijn te negeren dan andere. Niemand vindt het leuk om eten te verspillen, maar in elk bedrijf en in elk huishouden gebeurt het toch, iedere dag! Toen dat zaadje eenmaal geplant was, bedachten een paar technisch aangelegde ondernemers een oplossing die simpel maar effectief is: een app waarmee iedereen gemakkelijk bij kan dragen in de strijd tegen voedselverspilling. Terwijl je geniet van overheerlijk eten, steun je de lokale ondernemer. De lokale ondernemer heeft minder verspilling én krijgt nieuwe klanten over de vloer. Goed vo
We zijn tegenwoordig te veel bezig met onze mobiel waardoor we alle leuke momenten om ons heen kunnen missen. Persoonlijk schrik ik soms van mijn eigen schermtijd en dan denk ik wat jammer dat ik zo veel tijd besteed aan mijn mobiel. Schermtijd is de nieuwe functie van iOS 12 waarmee je kunt bijhouden hoeveel tijd je besteedt aan apps, websites en meer. Schermtijd maakt het je ook nog eens mogelijk om bewuster om te gaan met je apparaten door een limiet in te stellen. Omdat Apple ook ouderlijk toezicht ondersteund kun je de limiet ook voor je kind instellen. Wil jij ook bewust omgaan met je mobiel? Schakel dan meteen schermtijd in. Hoe kan ik schermtijd inschakelen? Ga op een iPhone, iPad of iPod touch naar 'Instellingen' > 'Schermtijd'. Tik op 'Schakel schermtijd in'. Tik op 'Ga door'. Selecteer 'Dit is mijn [apparaat]' of 'Dit is de [apparaat] van mijn kind'. Ik ben benieuwd hoeveel tijd jij besteedt aan jouw mobiel. Laat je mij hieronder weten wat jouw schermtijd is?
De app van de week is deze week Pathé All stars geworden. Zoals je al weet houdt Ben van leuke beloningen. Hierdoor wil ik jullie kennis laten maken met het nieuwe beloningsprogramma van Pathé. Met Pathé All stars kun je sparen voor korting op ticket, drinken en snacks.Hoe werkt het? Pathé All stars is helemaal gratis! Je dient alleen wel geregistreerd te zijn om je punten te kunnen sparen. Met al je aankopen bij Pathé verzamel je stars. Je ontvangt voor elke euro die je uitgeeft 10 stars. Die stars kun je dan weer inwisselen voor korting op tickets, upgrade van je popcorn en nog veel meer! Verder kun je de stars ook delen met je vrienden. De punten inwisselen doe je via de app. Door middel van een voucher die je in de vorm van een QR code krijgt kun je laten scannen bij de kassa van Pathé. Benieuwd hoeveel stars je nodig hebt voor een upgrade van je popcorn tijdens de film? Bekijk het in de spaarshop van Pathé. Neem jij ook regelmatig een bezoekje aan Pathé en wil je deze beloningen n
Onlangs hebben wij Ben Kind uitgebracht voor onze jongste Ben’ers. Nu heeft Youtube ook de Youtube Kids app. De app biedt kinderen een veiligere en een gemakkelijke manier om de wereld te ontdekken via online video’s. Waar je vroeger nog voor moest inloggen om Youtube te beperken hoeft dat niet meer want met YouTube Kids is het helemaal veilig voor de kleintjes. Youtube Kids toont alleen video’s die geschikt zijn voor jonge kinderen. Je kunt dus je kind met een gerust hart een filmpje laten bekijken zonder dat je bang hoeft te zijn dat er beelden worden getoond die je hen liever niet wilt laten zien. Naast de kindvriendelijke inhoud heeft de app ook meerdere functies. Zoals: het blokkeren van kanalen kijkgeschiedenis bekijken zoekfunctie beheren een timer instellen om te beperken hoelang je kinderen de app kunnen gebruiken je kunt ongepaste video’s melden op tv bekijken Gebruik jij deze handige app al? Laat mij hieronder weten wat jouw ervaringen zijn.Download YouTube Kids voor Andro
Ben jij snel over je internetbundel heen of wil je minder gebruik maken van het internet? Hieronder heb ik een aantal tips voor jullie. Tip 1: Gebruik vaker WiFi Tegenwoordig kun je bijna overal gebruik maken van WiFi. Bijvoorbeeld In de trein, op school of in café's. Maar hiervan gebruik als het nodig is. Tip 2: Schakel automatisch afspelen van video’s uit Facebook speelt automatisch video’s af. Dit verbruikt uiteraard meteen je MB’s. Om dit te kunnen voorkomen kun je automatisch afspelen uitzetten via Facebook. Tip 3: Ververs niet op achtergrond Je mobiel update verschillende apps voortdurend als er nieuwe berichten of updates zijn. Zo verbruik je MB’s zonder dat je het door hebt. In de instellingen kun je ‘’verversen op achtergrond’’ uitzetten. Hiermee heb je zelf meer grip op je MB’s. Tip 4: Houd je dataverbruik in de gaten via de Ben app of de Ik Ben pagina De Ben app en de ik Ben pagina is een online omgeving waarin je het abonnement kunt beheren en inz
Hi, Hebben jullie het al gehoord? Van het weekend 23 graden. Wie gaat er nog wat leuks doen? ☀️
App van de week: Facebook Lite-appDe app van de week is de Facebook Lite-app! Een jaar geleden kwam de Facebook Lite-app uit voorAndroid-apparaten. Sinds kort is de app ook beschikbaar voor iOS. De facebook Lite-app is het beste alternatief wanneer je een kleine internetbundel hebt of niet al jouw MB's wilt opmaken. De app biedt vergelijkbare functionaliteiten. Zo kun je nog steeds foto’s uploaden, profielen bekijken en reageren. Wel worden beelden in lagere kwaliteit weergegeven en worden emoji’s niet volledig ondersteund.Wat kun je allemaal doen met de Facebook Lite-app? • Verbinding maken met vrienden en familie en nieuwe mensen leren kennen • Statusupdates plaatsen en foto‘s delen om te laten zien wat er in jouw wereld aan de hand is • Contact houden met je vrienden door opmerkingen te plaatsen en op elkaars berichten te reageren • Foto‘s bewaren door ze toe te voegen aan fotoalbums • Lokale evenementen vinden, aangeven of je kunt deelnemen en plannen maken om bij elkaar te komen m
Een potje maken? Dan ben je echt niet van deze tijd ‘’Splitt’’ geeft ons de mogelijkheid om hier soepelheid in te brengen en zo ga je ook nog eens lekker met de tijd mee. Deze app is gemaakt om het betalen na een avond stappen met vrienden gemakkelijk te maken. Het is een nieuwe manier om mee te betalen. Je hoeft dus ook geen pinpas of cash mee te nemen tijdens het uitgaan. Hoe handig is dit? Op dit moment is de app alleen actief in Utrecht maar ze willen het zo snel mogelijk beschikbaar zijn over het hele land.Laat me weten hoe jij ervoor zorgt dat een avond stappen met vrienden eerlijk wordt betaald!Download Splitt voor Android of voor iOS (gratis) Bekijk hier al onze apps die we al eens behandeld hebben!
Melding ''google is gestopt''. Hoe kan ik dit verhelpen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.