De Ben community naar Odido
Hier vind je alle informatie over het netwerk van Ben
Recent actief
Beste community, Sinds week ben ik erg lastig bereikbaar. Ik merkte het probleem voor het eerst op donderdag 29 juli rond 19:30. Ik kon toen niet worden gebeld en zelf ook niet bellen. Telefoon gaf wel daan dat ik genoeg bereik had. Telefoon opnieuw opgestart, VPN uitgezet, maar het hielp niet. De beller kreeg meteen het bericht dat ‘de persoon die u probeert te bereiken, niet beschikbaar is’. De telefoon ging helemaal niet over. Uiteindelijk via FaceTime gebeld en dat ging zonder problemen.De volgende dag met een ander nummer mezelf gebeld en dat ging zonder problemen. Toen kon ik ook zelf anderen mensen bellen. Gisteren (5 juli rond 19:45) deed het probleem zich weer voor en kon ik niet gebeld worden. Facetime werkte wel. Vandaag met een ander nummer geprobeerd en toen kon ik ook niet bellen. Ik krijg hetzelfde bericht dat het nummer niet beschikbaar is.Dit gebeurde allemaal op precies dezelfde plek, namelijk thuis in de woonkamer. Voorheen heb ik altijd wel gewoon kunnen bellen zon
Hoi,Sinds een aantal dagen heb ik geen toegang meer tot het mobiele netwerk van Ben. Ik kan dus niet internetten en bellen/gebeld worden. Sim kaart eruit en telefoon opnieuw opstarten helpt niet. In de Ben app staat echter wel dat mijn sim-kaart actief is. Ik weet mij geen raad meer. Kan iemand mij hiermee helpen?
Goedenavond, Ik zit in Frankrijk en heb geen 4G terwijl dit wel in de bundel zit. Mijn vrouw, met hetzelfde abonnement, heeft geen problemen. Ik zie dit vaker op de community voorbij komen waarbij een reset (van simkaart en of roaming instellingen) door Ben vaak werkt. Kunnen jullie dit ook voor mij doen? Groeten Koen
Ik heb een nieuw abonnement bij Ben aangeschaft. Alles is goed gegaan tot nu toe. Ik heb meerdere malen mijn telefoon opnieuw aan en uit gehad. Ben app geeft aan dat mijn sim actief is en toch hou ik boven in me telefoon geen service staan en kan ik niet bellen of gebruik maken van mij abonnement. Ik zou graag hulp willen bij het probleem.
Hallo, Sinds enkele weken kan ik niet gebeld worden. Ik kan wel zelf bellen. De beller krijg direct te horen dat het gebelde nummer niet bereikbaar is.Ik heb de gebruikelijk dingen geprobeerd die binnen de community zijn aangedragen maar deze verhelpen het probleem niet. De klantenservice heeft mijn een nieuwe sim-kaart gestuurd maar het probleem blijft. Sim-kaarten in een andere gsm geeft hetzelfde resultaat. Mijn ontvangst/bereik is ook prima.Kunnen jullie mij verder helpen? Groeten,Roel
Beste BEN, Ik verblijf momenteel in Frankrijk en heb geen netwerk (dus ik kan niet bellen en niet internetten). 10 dagen geleden reisde ik ook door Frankrijk en had ik hetzelfde probleem - in de tussentijd heb ik wel gewoon netwerk gehad in o.a. België en Italië. Ik heb een aantal zaken gecheckt: dataroaming staat aan, het probleem doet zich voor bij zowel automatische netwerkselectie als handmatige, telefoon opnieuw opgestart, SIM-kaart opnieuw geplaatst, besturingssysteem (ik heb een Iphone 12) is up to date. Dit alles heeft geen effect. Onder instellingen > algemeen > info > netwerk staat ‘telefoon niet toegestaan’. Aanbiedervergrendeling meldt ‘geen simaartb...’ Ik zie op de community meerdere posts met dit probleem, waarbij soms wordt gemeld dat de instellingen op de SIM-kaart niet goed staan. Zou dit het probleem kunnen zijn? Kunnen jullie mij helpen? Groeten, Merijn
Ik krijg in de app steeds een foutcode 500Kan dus niks bekijken. Het ligt niet aan mij of mijn apparaat of de app, want bij mijn man doet hij het ook ,en ik heb het al van veel meer mensen gehoort.Dus een antwoord als de app opnieuw instaleren en dat soort dingen hebben we niks aan, want dat werkt niet.Hoop dat jullie er nu eens goed naar kijken wat er aan de hand is, want dit duurt al behoorlijk lang en is gewoon heel vervelend.
Sinds dit weekend kan ik niet mijn mobiele data gebruiken, ik krijg een notificatie te zien met inloggen bij netwerk BEN nl. Ik heb al mijn instellingen bekeken en alles lijkt in orde.
Ik heb geen internetverbinding meer omdat er stortin is lekker dan
Als ik gebeld wordt krijgt de beller te horen dat mijn nummer niet bereikbaar is. Ikzelf kan wel bellen. Wat is er aan de hand?
Ik kangeen sms ontvangen van paar bedrijven ik probeer jullie te bereiken voor paar dagen maar het lukt me niet
Op vrijdag 21 april 20.00 uur tot en met zaterdag 22 april 2023 06:00 uur vinden er onderhoudswerkzaamheden plaats aan mijn systemen. Tijdens deze werkzaamheden kun je niet inloggen in Ik Ben en de Ben app. Ook is mijn website niet toegankelijk. Sorry voor het ongemak! 💙Dit heeft verder geen effect op het netwerk dus je blijft gewoon bereikbaar met de Ben simkaart.Heb je vragen of opmerkingen over het onderhoud? Stel ze dan gerust onder dit topic.
Vanwege het onderhoud kan ik geen MB Extra of Dagpas aanschaffen, maar ik heb deze vrij dringend nodig. SMS naar 5555 werkt niet. Wat kan ik nu doen?
Ben gisteren via sms gehacked..merr dan 134smsMijn abbonement is stop gezet...wil graag opwaarderenMaar lukt niet...kan niet zonder mobiel
I can’t receive any international SMS so i can’t activate my phone number on iMessage of iPhone because i can’t receive Apple’s SMS.
Sinds ik gisteren ben aangekomen in Frankrijk heb ik geen bereik meer. Ik heb m'n telefoon al opnieuw opgestart maar nog steeds staat er 'alleen noodoproepen' bovenin m'n telefoon. Ook toen ik België en Frankrijk binnen reed kreeg ik niet de gebruikelijke SMS 'welkom in....'. Kan iemand mij hiermee helpen, want ik kan zo niets hier. Groetjes, Marit
Binnen een maand na overstap naar BEN bij de eerste vraag/problemen al spijt van de overstap.Koop een toestel bij BEN en sturen me voor probelemen met het instellen van de rinkeltijd naar een telefoonwinkel…..Koop je een auto bij een garage en sturen je bij problemen naar een andere garage omdat ze het zelf niet weten….. grrrrDe riedel **61*+31624(06-nummer)*11*aantal seconden# al tientallen malen uitgeprobeerd, nog steeds een rinkeltijd van 15 sec., géén ‘standaard’ 20 sec.Bij elk belsignaal grote ergernis aan BEN…Is daar dan geen oplossing voor ????
Ik zit momenteel in het buitenland en mijn internet kwaliteit word niet beter dan “E” kwaliteit. Ik heb je ergens anders gelezen dat het door wat “mobile data” instelling verholpen kan worden. Zoals het veranderen van de APN naar: “Internet.ben“. helaas hebben deze stappen mij niet geholpen.Ik vroeg mij af of ik zelf mijn Simkaart kan resetten of dat iemand anders dat voor mij kan doen?
Ik heb sinds een tijdje al dat iedereen die mij belt, als onbekend weergegeven wordt; nummers die gewoon in mijn contactenlijst staan, van familie en vrienden dus. Ik heb ik een ander topic gelezen dat dit werd verholpen doordat Ben de simkaart had gereset en de gebruiker zijn telefoon uit en aanzetten.Kunnen jullie dit voor mij regelen, zodat deze functie weer normaal werkt? Groet Joshua
Sinds dit weekend heb ik een andere telefoon. Ik heb op mijn oude telefoon nooit problemen gehad met mijn 4G verbinding maar op deze telefoon heb ik alleen E-netwerk. Alle instellingen staan goed, heb de telefoon uit en aan gezet, vliegtuigstand, netwerkinstelling hersteld en niks lijkt te werken. Ik heb dit weekend ook mijn bundel aangepast maar dit lijkt mij niet van invloed hierop.Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!
Beste medewerker, Helaas krijg ik geen nummerweergave bij inkomende gesprekken. Graag de simkaart een reset geven zoals dat bij veel anderen ook de oplossing is. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet,
Als ik gebeld word of zelf bel op mijn Motorola Edge 20 lite word na enkele minuten de verbinding verbroken weet iemand waar dit aan kan liggenDank U
We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten niet kan bellen met hun mobiele telefoon. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte. UPDATE: we ontvangen het signaal dat aan-/uitzetten van de vliegtuigmodus helpt het probleem te verhelpen. 13:15 Het probleem is opgelost! Als het goed is kan iedereen weer mobiel bellen.
16:45 We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten niet kan internetten. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing.
Wanneer ik mijn 4G aanzet werkt deze 90% van de tijd niet. Als ik binnen ben, in het OV of in nauwe straten werkt deze niet, maar vaak wel als ik in open ruimtes ben. Wanneer ik verbind zie ik dan een kruisje door het 4G icoon. Ik heb een motorola p9 lite. Ik bezit helaas geen tweede telefoon om te controleren of het aan mijn simkaart ligt of telefoon. Tips?
Melding ''google is gestopt''. Hoe kan ik dit verhelpen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.