De Ben community naar Odido
Hier vind je alle informatie over het netwerk van Ben
Recent actief
Sinds vanmorgen heeft mijn telefoon geen service meer. Kan niet bellen of gebeld worden. Is er een storing of ligt dit aan mijn telefoon? Maak gebruik van een e-sim.
Is er momenteel storing? Al een half uur regelmatig ‘Geen service’ op mijn iPhone, allestoringen.nl geeft ook veel meldingen voor Ben.nl maar zoals gebruikelijk is er vanuit Ben nog totaal geen informatie?
Ik heb er zelf f propleem mijn interbundel weer op terwel weer bijna niks gebreukt ik word pissed van. Ik heb 3 g vertel me hoe dan
Heel vervelend dit! Hopelijk wordt de verbinding snel geregeld. Ik kan niet bellen of bellers ontvangen momenteel.
Momenteel kun je problemen ervaren met het mobiele netwerk. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak én de oplossing. Sorry voor het ongemak! Update 08:30: Er is een monteur op locatie om de situatie zo snel mogelijk op te kunnen lossen. Zodra er een nieuwe update is zullen we die direct delen.Update 09:39: De oorzaak is gevonden en momenteel werken we hard aan een oplossing.Update 10:50: We werken met man en macht aan een oplossing. Excuses voor het ongemak! Als er meer bekend is, zullen we het direct in dit topic delen. Update 11:29: De problemen zijn opgelost! Mocht je nog problemen ervaren met je mobiele netwerk dan dien je je toestel te herstarten. Nogmaals onze excuses voor het ongemak en dank voor jullie geduld.
Gisteravond mijn e sim geactiveerd maar nu geen dekking meer (verlenging abonnement) de melding : Sim niet geprovisioneerd gevonden en ; dekking is verlopen geupdate / aan en uit gezet etc maar niks werkt graag oplossing!
Hallo, Sinds gisteren krijg ik de melding "alleen noodoproepen" waardoor ik niet kan bellen en internetten. WiFi werkt nog wel. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd: - telefoon opnieuw opstarten- internetinstellingen en roaming controleren- vliegtuigstand aan- en uitzetten- simkaart eruit halen en opnieuw plaatsen Niets helpt. Zou er iemand van Ben met mij mee kunnen kijken? Alvast bedankt!
Goedemorgen, Ik kan niet meer bellen, gebeld worden of sms’jes versturen en ontvangen. Daarnaast geeft mijn telefoon aan dat mijn mobiele netwerk niet beschikbaar is. Heb de telefoon al proberen aan en uit te zetten, vliegtuigmodus aan/uit, etc.Waar kan dit aan liggen?
Sinds afgelopen donderdag kan ik eigenlijk niets meer met mijn telefoon - bellen, SMS’en en het internet doen het allemaal niet meer. Ik heb geen flauw idee waarom en ben op zoek naar hulp. Ik heb geprobeerd in te loggen op mijn Ben, maar omdat er 2FA opstaat en ik geen SMS kan ontvangen lukt dat niet...
Ik krijg al een tijdje de melding alleen noodoproepen bovenin mijn scherm. Een zachte reset met de vliegtuigstand werkt even, dan is de melding terug. Hoe verhelp ik dit? Erg vervelend namelijk.
Ik heb geen flauw idee hoe ik er ben gekomen maar mijn telefoon geeft aan dan SIM1 niet geleverd kan worden. Ik heb verder geen ontvangst voor 5G en kan niet bellen/gebeld worden. Ik heb de stappen van wat de BEN site zegt gevolgd met geen resultaat. Wat moet ik doen?
laatst is er naar mij gebeld met een +31 nummer vanuit zwolle ik heb dit gemist toen ik terug wilde bellen hing hij gelijk op toen ik iemand anders wilde bellen die ik wel ken kreeg ik hetzelfde. dus eigenlijk na dat ik terug heb gebeld naar dat nummer kan ik met mijn telefoon nummer niemand meer bellen wat moet ik nu doen?
Beste Ben Community,Ik heb een vraag over de 5g-netwerkdekking op mijn thuisadres. Ik heb een telefoon die geschikt is voor 5G en een 5G-abonnement bij Ben, maar ik merk dat ik thuis enkel een 4G-verbinding krijg.Toen ik de dekkingskaart van Ben website raadpleegde en mijn postcode invoerde, zag ik dat mijn adres inderdaad geen 5G-dekking heeft. Wat ik niet begrijp, is dat mijn buren op een andere postcode, slechts een paar straten verder, wél 5G-dekking hebben volgens dezelfde kaart. Het lijkt me namelijk vreemd dat er binnen zo’n korte afstand een verschil in dekking is.Graag wil ik weten waarom dit verschil bestaat en of er plannen zijn om 5G-dekking uit te breiden naar heel Nederland?Alvast bedankt.
Waarom zie ik nergens dat er een storing in Amersfoort is?Ik heb hier twee toestellen die geen verbinding meer hebben. Je kan klaarblijkelijk alleen bellen met de helpdesk, lekker handig als je geen bereik hebt.De chatbot is totaal nutteloos, haal die maar weg. Alleen ergernis.
Beste Ben, Ik vroeg mij af vanaf wanneer Ben eSIM verkrijgbaar is met dual sim? Ik zie in het overzicht op https://www.esim.nl/providers/ dat eSIM nog niet mogelijk is bij Ben. Klopt dat? Momenteel alleen nog bij T-Mobile in Nederland. Zelf heb ik een sim only abonnement bij Ben en mijn telefoon iPhone 11 is geschikt voor dual sim met een eSIM. Ik ben zelf erg tevreden over Ben en de prijzen van mijn abonnement, dus ik zou graag een tweede sim only abonnement willen kopen en willen activeren op mijn eSIM. Nu vraag ik mij af: Is dit ook mogelijk bij Ben? Zoja, hoe kan ik dit instellen als ik een tweede abonnement bestel? Zonee, vanaf wanneer bieden jullie hier wel ondersteuning voor? En ligt het wel in de verwachting dat hier wel ondersteuning voor komt binnenkort? Bedankt voor de antwoorden alvast! Groet, Mark
Ik heb een simkaart van ben in mijn auto Android wat precies als een telefoon werkt,ik heb alleen totaal geen ontvangst.wat is uw advies?
Mijn dochter is momenteel met mijn telefoon in Venetië, Italië. Ze kan geen verbinding krijgen met geen enkel netwerk. Ze heeft vrijwel alles al geprobeerd, ook de instructies opgevolgd van Ben klantenservice (mobiel netwerk resetten) maar niets heeft mogen baten. Ze is helemaal van slag. Nu had ik ergens gelezen dat BEN en dus NIET de klant zelf op zijn telefoon de simkaart kan resetten. Hoe kan dit probleem opgelost worden?
HiIk ben zojuist overgestapt van Simyo naar Ben aangezien mijn iPhone 11 bij Simyo nagenoeg onbruikbaar was. Ik heb bij Ben blijkbaar echter exact dezelfde problemen:4G valt steeds weg Onstabiel netwerk, kan vaak niet bellen of gebeld wordenNavraag leert dat dit niet aan de iPhone 11 zelf ligt maar aan de netwerkinstellingen van Ben / Simyo. Wat doet Ben eraan om dit probleem te verhelpen? Via X kreeg ik de suggestie om mijn telefoon maar ter reparatie op te sturen maar ik accepteer dit niet. Ben is zelf verantwoordelijk voor een netwerk die een veelgebruikte telefoon als iPhone 11 aan moet kunnen.
Best Community, Had nieuwe Iphone 11 maar heel regelmatig geen internetverbinding maar geeft wel 4G aan. Alles geprobeerd 3 simkaartwissel, snel 4G aangezet en nu telefoonwissel met zoon ook Iphone 11 die voorheen probleemloos werkt met Tele 2. Toestel werkt wel op 3g maar heb geen Iphone 11, om met 3g te internetten. Bij KPN community zelfde probleem maar daar is een fix lijkt het Erik_ Moderator 20269 reacties 2 maanden geleden Het heeft, of had moet ik eigenlijk zeggen, weldegelijk met iOS te maken, Sibout. We hebben op het moment, in afwachting van de definitieve oplossing die iets later komt, een tijdelijke oplossing uitgevoerd waardoor het probleem in principe verholpen moet zijn. Instellingen > verbindingen > mobiele netwerk > namen toegangspunt > klik op KPN Internet. Als bij APN protocol alleen IPV6 staat, dan veranderen in IPV4/IPV6.
Goedemiddag, Sinds vanmiddag kan ik niet meer bellen of op internet (H) op mijn telefoon. Ik had anders wel naar de klantenservice gebeld, maar kan helemaal niets met mijn telefoon. Alleen op internet via Wifi.
Sinds vandaag kan ik ineens niet meer gebeld worden.Is geprobeerd vanaf KPN mobiel, vaste lijn Ziggo of Odido mobiel.Alleen de melding “Het spijt ons,maar uw oproep kan op dit moment niet worden uitgevoerd. Hang op en probeer het later opnieuw”.Ook als ik de telefoon uitzet hoor je deze melding, normaal hoor je mijn voicemail bericht.Kan iemand helpen?Groet, Richard.
3 dagen geleden via Duitsland naar Zweden gereisd via de StenaLine ferry.bij aankomst in Zweden plots 60 euro afgeschreven voor mobiele data, zonder dat we buiten de EU waren. Ook geen bericht vooraf dat dat zou gaan gebeuren. Had ik niet verwacht van BEN! hoe nu verder?
Hoi, Ik kreeg van de week een mail van Ben dat mijn abonnement automatisch is veranderd van 4G naar 5G. Top. Alleen ik zie nog steeds het 4G logo rechtsboven. Ik heb mijn toestel al herstart. De toegangspunten hersteld. Mobiel netwerk staat aan op automatisch 3G/4G/5G. Wat kan ik nog meer doen? Ik heb een Samsung S24.
Hoi, ik heb sinds dit jaar een sim-only abbonement bij Ben afgesloten, waarbij ik 5g heb bijgenomen. Alleen zie ik nu dat 5g geen optie is voor mijn telefoon (Iphone XR). Liefst heb ik dat Ben, dan gewoon de 5g eraf haalt, maar dat kan zogenaamd niet. De informatie wanneer je 5g kan selecteren, is niet goed neergezet (je moet een link klikken binnen een andere link voordat je die informatie ziet), want dit is wel een hele belangrijke voorwaarde dat je eigelijk meteen moet kunnen zien wanneer je de keuze maakt. Ik vind het wel jammer, want ik betaal dan nu extra voor iets dat ik niet kan gebruiken en 2 jaar aan vast zit. Heeft iemand weleens hetzelfde gehad, en heb je het voor elkaar gekregen te downgraden ondanks dat je vast zit aan het abbonement?
Oeps!!! Ook ik zie opeens alleen nog maar ‘onbekende bellers’. Ik las dat een reset bij Ben mijn probleem op kan lossen. Sinds vorige week overgestapt van IPhone 5s naar IPhone SE. Vanaf dat moment zie ik niet meer wie mij belt. Graag zsm een reactie. Thanks! Harry
Melding ''google is gestopt''. Hoe kan ik dit verhelpen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.