De Ben community naar Odido
Hier vind je alle informatie over het netwerk van Ben
Recent actief
Hoi, als ik bij de 4G Extra Snel de compatibiliteit check voor alle telefoons, dan zegt hij dat het altijd werkt. Ik heb nog geen enkele telefoon gevonden waarbij de checker zegt dat het niet ondersteund wordt. Klopt dat wel? Een beeje verdacht. Het lijkt me vreemd om een checker te hebben als toch alle telefoons in die lijst het ondersteunen.
Goedenavond,Mijn broer heeft een Nokia 105 en gebruikt zijn mobiel alleen voor bellen met zijn Ben abo. Nu weet ik dat in juni 2021 2G wordt uitgezet, dus die telefoon is niet meer te gebruiken. Vind het eigenlijk wel idioot dat die 2G telefoons nog gewoon te koop zijn bij alle winkels, zeker als je er niet zo veel verstand van hebt of dit niet weet, maar goed.Ik heb echter nog wel een Nokia C2-01, die 3G ondersteunt. Simkaart is hetzelfde formaat, dus dat zou moeten kunnen en dat scheelt weer extra kosten voor een nieuwe telefoon. Hij wil ook absoluut geen smartphone. Vraag is hoe lang hij nog kan blijven bellen met 3G via T-Mobile / Ben. Ik zie namenlijk ook berichten dat dit netwerk gaat verdwijnen, maar nergens een concrete datum of jaar.Alvast bedankt voor de reactie!
Hoi allen,In een verenigingsgebouw is geen internet beschikbaar. Ik heb daarom een MR-600 van TP-Link aangeschaft. Daarnaast heb ik bij Ben een Sim-only aangeschaft. Vervolgens heb ik de voorgeschreven installatieprocedure uitgevoerd waarna ik een werkende 4G / Internet verbinding had. In het gebouw is vervolgens een nieuw alarmsysteem van Satel geïnstalleerd. Het alarm is bekabeld verbonden met de MR-600.Het alarm verkrijgt via DHCP een IP adres en kan vervolgens zelf de datum en tijd ophalen. Internet werkt dus.Het alarm probeert vervolgens verbinding te maken met de server van Satel. Hierdoor kan het alarm oa. push berichten versturen. Deze verbinding mislukt. Volgens de leverancier zou dat met restricties van het Ben netwerk te maken hebben. Welke restricties wordt echter niet duidelijk. De leverancier geeft aan ook zoiets met het KPN netwerk meegemaakt te hebben. Dit zou opgelost moeten worden met een andere APN die buiten de restricties omgaat.En hier haak ik af. Iemand een idee
Sinds vandaag heb ik problemen met het netwerkbereik. Er is geen netwerk bereikbaar. De status van de simkaart geeft dit ook aan. Bellen, appen en internetten werkt niet. De gsm heb ik meerdere keren opnieuw opgestart zoals in diverse topics staat; geen resultaat. Ik heb geen andere gsm voorhanden om de sim kaart uit te proberen. In de instellingen kan ik mobiele netwerken niet vinden. Help; heb je nog een andere oplossing.
Hoi ik probeer een paypall account aan te maken maar ik krijg geen sms binnen. Ik woon in suriname. Maar mijn buurman heeft wel een account aan kunnen maken. Waar kan het aan liggen?
Kunnen jullie voor mij de blokkade van betaalde servicenummers er af halen ? Hiermee bedoel ik betaalde SMS en bel diensten. Via de app werkt niet
Sinds een paar dagen heb ik een Ben abonnement. De eerste dagen zag ik dat het netwerk werkt, maar nu ik wil gaan bellen krijg ik de melding dat het mobiel netwerk niet beschikbaar is.Er staat nu ook ‘geen service’ op het scherm.Per 22 december zal mijn KPN nummer over gaan naar Ben. Heeft het daar wat mee te maken? Ik betaal nu toch gewoon voor mijn Ben nummer?Groet,Joyce
Goedendag, Ik heb sids 1 november een nieuw abonnement en sindsdien heb ik geen 4G meer. Alles inmiddels al geprobeerd, maar niks werkt. Ik heb hetzelfde toestel en hetzelfde nummer. Inloggen op de webiste van Ben kan ook niet via mijn eigen gebruikersnaam, dus er gaat iets mis lijkt het. Hoe kan ik dit oplossen? Ik hoor het graag, dank!Chantal
Sinds enkele weken is het 3G & HSDPA bereik en snelheid van BEN dramatisch afgenomen. Als ik mijn telefoon uit mijn broekzak vis heeft hij 90% van de tijd geen bereik, eenmaal in mijn hand na 30sec wel. Als ik dan eenmaal bereik heb is de snelheid ver onder van wat ik gewend ben de laatste jaren. Ik heb een onbeperkt 3G abonnement bij BEN waardoor 4G voor mij uitgesloten wordt. Ja ik kan een nieuw 4G abonnement afsluiten maar dat is behoorlijk duurder en 3G voldeed en voldoet voor mij prima. Daarnaast vindt ik dat BEN een leveringsverplichting heeft zoals die is afgesloten op mijn abonnement, als daar niet meer aan voldaan wordt of kan worden dan verwacht ik dat ze daar proactief mee omgaan. Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring?
Worden inmiddels de PayPal sms'en al ondersteund, dus verzonden?
Mijn gsm gaat sinds een paar weken vaak meteen over op voicemail. Hoe kan dit?
Hoi!Op dit moment gebruik je mijn 2G- en 3G-netwerk en ik heb goed nieuws voor je! Als je een internetbundel en een 4G-telefoon hebt maak je vanaf volgende week gratis gebruik van 4G Basis! Dit wordt automatisch geactiveerd en je hoeft er zelf niets meer voor te doen!Hieronder vind je meer informatie over dit nieuws en je kunt ook vragen stellen als reactie in dit topic! Veelgestelde vragen Wat is 4G Basis? Met 4G Basis heb je overal stabieler internet, omdat je gebruikmaakt van het 4G-netwerk. 4G is niet alleen stabieler dan 3G, de dekking is ook veel beter – zowel binnen als buitenshuis. Zo maak je optimaal gebruik van je internetbundel. Met 4G Basis heb je een maximale internetsnelheid van 14,4 Mbps download of 2 Mbps upload. Betaal ik extra voor 4G Basis? Nee, hiervoor heb je geen extra kosten.Moet ik zelf nog iets doen? 4G Basis wordt automatisch geactiveerd als je nu nog geen 4G bundel of 4G Extra Snel bundel hebt. Wel is het raadzaam om de instellingen van je telefoon te control
Ik heb al sinds een paar jaar geen tot weinig bereik in de trein/metro. In de tussentijd heb ik wel een nieuwe SIMkaart en telefoon aan geschaft, maar dit lijkt dus niet uit te maken. Of ik de WiFi aan of uit hebt staan maakt ook niet uit. In de auto idem dito, bijvoorbeeld op snelwegen.Waar zou dit aan kunnen liggen?
kan ik zakelijk 30 sim only’s bestellen? of bedienen jullie alleen de particuliere mark? mvg Ron
Het lukt mij niet om een 0900-nummer te bellen. Ik krijg te horen dat 'deze oproep niet toegestaan'is. Wat moet ik doen zodat het wel lukt?
Hoi, ik heb sinds kort een nieuwe mobiel. (Mei 2020) Ben overgestapt van T-Mobile naar BEN.(in jaar 2018 )Heb het zelfde nummer behouden. En heb sinds 18aug2020 niks anders dan problemen met bellen.... Telefoon gaat niet over, mensen horen halve gesprekken en mij als robot.Heb de stappen door gelopen wat ik moest doen, codes ingevoerd simkaart verwisseld niks helpt!!!! Wordt er een beetje knetter van! Weet niet als ze aan DE masten aan het werken zijn????Ik vind het heel erg vervelend aangezien ik geen thuistelefoon heb indien van nood kan bellen ivm mijn kindje van een aantal maandenHopelijk wordt dit snel opgelost want vind dit niet leuk meer. Mvg
Ik ontvang sinds ik mijn nieuwe Samsung A40 gebruik, geen bevestigings sms (na inloggen) meer van bijv. MijnRadboud e.a.Van Samsung komt deze soms binnen maar dan veel te laat, zodat deze alweer verlopen is.
Ik ben inmiddels jarenlang klant bij Ben en heb nooit eerder problemen ervaren met de bereikbaarheid van mijn nummer, maar kort geleden kwam ik erachter dat sommige nummers mij niet kunnen bereiken. Zo ben ik gebeld door het ziekenhuis, een anoniem nummer en de provider is voor mij onbekend, maar die moesten een alternatief nummer bellen om mij te bereiken omdat mijn mobiele nummer niet leek te bestaan (ze hebben wel het goede nummer, eerder werkte het prima). Juist in deze situatie is dit natuurlijk erg vervelend. Ik weet niet of er andere nummers zijn die me niet kunnen bellen. Mijn telefoon staat niet in de Niet Storen stand, en ik heb ook geen apps die ik gebruik om nummers te blokkeren. Ook geeft de dekkingskaart aan dat er geen storingen zijn en dat ik dus wel bereikbaar zou moeten zijn.Wat zou hier het probleem kunnen zijn en hoe los ik het op?
Hallo, ik heb een vraag. Kan je de Dagpas vaker gebruiken in een maand?
Sinds een aantal weken hebben mijn beide kinderen (allebei een Ben abo) geen internet meer. Ze zijn een tijdje bij hun vader geweest, daar werkte alles op de WiFi. Inmiddels gaan ze hier weer de straat op, blijkt het internet niet meer te werken. Als melding staat er ‘inloggen bij netwerk’. Net al met de klantenservice gebeld, zij hebben mij doorverwezen naar toestelhulp. Via die site het internet opnieuw ingesteld, helpt niet. Ja, ook al opnieuw opgestart, updates uitgevoerd etc. Helpt allemaal niet. Ik heb dus 2 abonnementen die het allebei niet doen… Heeft iemand de gouden tip?
Ik heb sinds gisteren geen bereik, heel af en toe komt er wel bereik, maar dat is maar voor een paar seconden. Toestel aan en uit gedaan, simkaart in ander toestel gedaan. Alles doorlopen. Niets nada noppes. Geen internet en kom er net achter dat ik ook niet kan bellen.
Tijdens het bellen komt het regelmatig voor dat de andere persoon mij niet hoort maar ik hun wel! Wat heb ik al gedaan: andere nieuwe simkaart aangevraagd & nieuwe telefoon (iphone 10) op zowel de oude telefoon met oude simkaart en nieuwe simkaart als op de nieuwe telefoon hetzelfde probleem! Ik zag al een topic hierover staan maar geen reactie met oplossing?
Ik kan wel bellen en gebeld worden met de telefoon, maar internetten lukt niet (alleen via Wifi). Alle APN-instellingen staan goed. Toestel uit- en aan gedaan. Kunnen jullie de simkaart eens resetten?
Sinds donderdag kan ik niet meer bellen of gebeld worden. Hij gaat niet eens meer over. Andere functies van mijn galaxy j5 doen het wel (bv whatsapp ed)
Het bereik van netwerk staat bij mij bijna altijd op één streepje. Zie onderstaand foto. Hoe kan dat? BEN? Ik gebruik een iPhone 6s en kom uit de randstad. Graag een reactie. mvg D.
Melding ''google is gestopt''. Hoe kan ik dit verhelpen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.